FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det ngn som vet vad det lägsta man kan tjäna per klick är?
Anledningen till att jag frågar är för att jag idag har 27 klick och får 0.03 cent för de 27 klicken. Då ställer jag mig frågan om Adsense tar med alla klick, även om det är samma person som klickat på samma annons flera ggr, eller om ersättningen kan vara lägre än 0.01 cent?! Om nu Adsense skulle räkna alla klick, dvs de som inte ger ngt, då fallerar ju det tips man läst om här tidigare skulle hjälpa en att sortera ut de som ger sämst betalt. Ngn som har en teori? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle rekommendera dig att läsa på lite, det finns många bloggar som förklarar hur det fungerar, och det du inte hittar på nätet om hur google adsense fungerar är ofta en hemlighet som dom vill behålla för sig själva.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo men nu frågade jag här, efter att ha läst en hel del inlägg här på WN om just adsense. Men okej, ja får väl söka vidare i bloggar då.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag förstår, men generellt kan jag säga att Adsense inte endast betalar efter hur många klick dina annonser får, utan du måste se vilken ecpm du har, dvs intäkt per 1000 visningar. Det är svårt att jämföra adsense med andra annonsnätverk, eftersom adsense inte går efter avslut/lead som de flesta andra gör.
Senast redigerad av Danielos den 2009-10-21 klockan 21:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan inte säga något rent generellt men jag har aldrig varit i närheten av så lite som 0.03 dollar (för jag antar att du menar det och inte cent som du skriver) för så många klick på någon sida. Gäller detta bara för en dag så är det nog inte mycket att bry sig om dock.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej. Sid eCPM är 0.11US$, 275 sidvisningar.
Det är sportannonser och det ger skitdåligt betalt. tartareandesire: givetvis, helt fel av mig. 0.03 dollar är det. Senast redigerad av AnOnYmUs den 2009-10-21 klockan 22:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du har dock väldigt få sidvisningar och om siffrorna stämmer så har du också extremt många klick i förhållande till sidvisningar så det verkar lite lurt.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Får nog ge mig in på att dela upp annonserna och se vilken annonsplacering som ger bäst, eller som i detta fallet sämst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
En eCPM på 0.11US$ är lågt, du borde ligga på minst 0.20US$
|
|||