Kom ihåg mig?

WN suger

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-16, 18:40 #71
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MRosenson
Citat:
Ursprungligen postat av rhuse
Det jag stör mig mest på är att antalet svar i Regler Information om Cookies är -2. Hur går det ihop?
Jag gissar på att två svar skrevs innan forumet låstes. Dessa raderas sedan och då blev de -2 svar, eller?
Fast 2 - 2 borde bli 0?
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-16, 19:10 #72
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av Network
Mycket snack om pengar. Däri ligger flaskhalsen.
Vi skulle kunna göra WN jättekommersiellt, det finns precis hur mycket som helst att göra om man ville mjölka ur pengar. Annonsintäkterna i månanden vi har här är ungefär motsvarande marknadsvärdet på en jobbannons vi erbjuder medlemmar gratis.

WN går med vinst, exakt hur mycket vet jag inte men det blir över pengar. Det beror på att vi har trogna annonsörer som köper årsvis så det innebär lite jobb för oss. Adsense som nämns i tråden gav exakt 7,94 US$ per dag i genomsnitt förra månaden.

Jag hade gärna sett att någon jobbade med WN halvtid eller nåt liknande, då behöver vi tjäna mycket mer pengar än vad vi gör idag dock. Sedan skall man hitta rätt person. Jag tror inte det är några problem att på ett snyggt sätt öka inkomsterna en aning, utan problemet är nog snarare att hitta rätt person.

För mej har värdet i WN alltid varit de personer jag fått kontakt med, de affärer jag kunnat göra osv. Jag gissar det är samma för många trogna moderatorer och medlemmar som "gör jobbet".

Många tittar nog på WN och säger "fan vilka loosers som inte tar tillvara på allt man kan göra med WN". Jag håller med om att det är pinsamt att vi rullar på en så gammal mjukvara, i övrigt är det ett aktivt beslut att inte försöka kommersialisera och optimera minsta intäktspotential.

Jag har tittat på en rad olika ideer som skulle tillföra WN mycket och samtidigt kunna öka intäkterna. Här är några av dom jag verkligen gillar:

1. Ett auktionssystem för att få ordning på budgivningar.
2. Ett system för att hantera jobbannonser.
3. Utrymme i medlemmarnas profil för företagsbeskrivning.

Jag har även tittat på saker som skulle tillföra WN mycket men skulle kosta endel pengar:

1. Journalist som gräver djupare i ämnen som intresserar oss men inte får mycket utrymme i andra medier. (Typ, hej Dan jag har hört att du lanserat Leksak.nu. Vad fick dej att ta det beslutet etc ... )
2. Guider och "how to" artiklar.

Kontentan är att det som avgör är personer, tid och resurser. Inte pengar.

Det kan mycket väl hända att vi kommer att införa tjänster som kostar pengar eller öka priset på annonserna. Men innan det skall vi isf bygga tjänster på WN som motiverar detta.
Mycket bra tänkt, speciellt jobbannonserna finns det nog pengar i.
Auktionsgrejen tror jag mindre på, så stor är inte marknaden och de flesta grejer går för småsummor. Men några tior för en radannons och någon eller några tusenlappar för en jobbannons känns väl inom räckhåll.

Journalistik är dyrt och svåradministrerad, säger jag som gammal murvel, finns folk som vill gräva och skriva, däribland jag, men det hinns inte med, så jag avstår redan där innan nån hinner fråga mig.
Guider tror jag mer på, finns nog en hel del därute som redan driver omkring, så det handlar mer om att samla ihop det.
Roligt i alla fall att det tänks på en utveckling!

Det viktigaste är i alla fall den levande debatten, och den tycker jag finns i hög grad och det är allas vår uppgift att hålla den levande och på en hög nivå!
Magnus_A är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-16, 19:39 #73
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Har svårt att tro att någon betalar någon tusenlapp för en jobbannons....vill bara berätta om mina erfarenheter.

Jag har provat fyra gånger och det har inte varit någon superhög kvalité på svaren. Jag har sökt designers alla gångerna

Första gången hittade jag en duktig kille som tyvärr har tidsbrist, och därför måste jag hitta fler

Andra gången fick jag bara hej kom och hjälp mig svar.

Tredje gången fick jag napp av en kille som verkade duktig och seriös men som blåste mig på pengar och aldrig gjorde ens hälften av jobbet, vi kom överens om hälften innan och hälften senare, behöver jag säga att han sedan försvann från jordens yta när han fått hälften...

Senaste gången var jag väldigt seriös och tog till och med in offerter, men ärligt talat så hade jag nog fått bättre svar om jag googlat lite och kontaktat företag. Hittade dock två som jag valde att samarbeta med varav den ena inte visade sig ha tid för uppdraget när vi väl påbörjat det, och den andra provar jag just nu.

Nu kanske webbdesigner är supersvåra att hitta, och att det är bättre i andra kategorier, jag vet inte.
Men jag skulle aldrig betala den summan för att leta folk här, därtill är kvalitén lite för låg för mig just nu.
SweCat är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-16, 20:14 #74

Alla jobbannonser kanske inte är värda tusenlappar, men folk pyntar gladeliget tusentals kronor för en annons som den här i en tidning. Sen om man får fler och bättre svar här än om man kör den i idg eller metro är en annan fråga.
Magnus_A är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-16, 22:04 #75
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 16 2009, 18:39
Jag har provat fyra gånger och det har inte varit någon superhög kvalité på svaren. Jag har sökt designers alla gångerna
Det gäller att öka kvaliten i båda ändarna om det skall bli bättre. Kan vi skapa ett system som kan ge ett bra offertunderlag så kommer vi få bättre offerter.

Sedan är det kanske mer tillsvidare-anställningar som vi så fall kommer fokusera på att hitta en lösning på. Vi har fått många sådana förfrågningar från Arbetsförmedlingar och liknande genom åren. Dock har vi inte känt att vi kunnat erbjuda den exponering som önskats. En forumtråd i all ära men vissa (läs många) vill kanske inte söka sin chefsutvecklare så.

Citat:
Auktionsgrejen tror jag mindre på, så stor är inte marknaden och de flesta grejer går för småsummor.
Håller med, det var en tanke att om man inte kan dega 10 kr för att få sätta ut en domänauktion är inte domänen intessant ändå. Kanske skulle det städa bort lite risiga domäner som erbjuds. Det skulle tillföra WN mycket tror jag, ordning och reda.
Thomas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-16, 23:19 #76
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat
Det gäller att öka kvaliten i båda ändarna om det skall bli bättre. Kan vi skapa ett system som kan ge ett bra offertunderlag så kommer vi få bättre offerter.
Sedan är det kanske mer tillsvidare-anställningar som vi så fall kommer fokusera på att hitta en lösning på. Vi har fått många sådana förfrågningar från Arbetsförmedlingar och liknande genom åren. Dock har vi inte känt att vi kunnat erbjuda den exponering som önskats. En forumtråd i all ära men vissa (läs många) vill kanske inte söka sin chefsutvecklare så.
Citat:
Auktionsgrejen tror jag mindre på, så stor är inte marknaden och de flesta grejer går för småsummor.

Håller med, det var en tanke att om man inte kan dega 10 kr för att få sätta ut en domänauktion är inte domänen intessant ändå. Kanske skulle det städa bort lite risiga domäner som erbjuds. Det skulle tillföra WN mycket tror jag, ordning och reda.
Tror mer på en strukturerad köp/sälj del. Det borde väl inte vara svårt att ordna mallar som användaren är tvungen att fylla i, bla frågorna om intäkter, trafik osv osv.
AnOnYmUs är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-17, 05:21 #77
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Jonas Jonas är inte uppkopplad

Thomas > Bra att du äntligen börjar synas här igen. Kanske inte är så kul att skriva o medverka i det hela när det känns som om man trampar på samma ställe.

Ett antal i både Admin & Moderator gruppen verkar inte existera längre. Johnny har inte varit aktiv sedan början på 2008, Mats i December 2008, Jens i mitten på 2008. Värre resultat är det i Moderator gruppen.

Är det inte dags att rensa upp där och ta in friskt blod? Iaf någon som vågar visa sig och som verkligen kan ta tag i saker här.

Ta ett exempel från verkligenheten, vem f*n hittar på bus om man ser att snuten är ute o snurrar? Större chans att göra det när man vet att dom inte är det...

Vi vet alla att Google älskar att snurra runt i trådarna här på WN, och det tar oftast inte många minuter från det att man skrivit något tills att det syns i resultaten, mer aktiva moderatorer så riskerar man inte att skit skrivs som påverkar...
Jonas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-20, 04:15 #78
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Ja jag tycker också att det börjar suga rejält om denna sida WN. Får väl se om man blir bannad nu? Har ju köpt 2st script vid 2st olika tillfällen och den första gången så gick det åt skogen dvs företaget som sålde scriptet skickade ett som ej fungerade och ville ha mera betalt för att slutföra detta. Sedan köper jag ett script nyligen med domän och scriptet fick jag men ej domänen och när man försöker få gehör så blir man förlöjligad av andra medlemmar. Var är då moderatorerna? Ingen aning. Vill ju ha rensat och sparka ut en kille som bluffar. Men detta tycks ha blivit en lekplats för småungar som vill tjäna en snabb hacka på köp och sälj.
tommi är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-20, 04:31 #79
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Tommi, det är inte wns ansvar att du kollar upp de du handlar med. Du själv står som ansvarig för de konktakter du knyter på wn, och de köp/försäljningar du gör.
Du måste helt enkelt kolla upp de köp du gör bättre.
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-07-20, 10:26 #80
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Som någon redan påpekat, WN har inget som helst ansvar för de affärer du väljer att göra med andra medlemmar. Det ansvaret ligger helt på dig själv. Självklart kan du påpeka detta för admins men då det är sommar och semester så kan det givetvis dröja lite innan något händer.

Nya WN kommer ju nästan att vara gammalt när det väl dyker upp =)

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017