FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annonser är alltid rabatter inblandade, det är sällan listpriset det du betalar för. 4000:- / mån är inte mycket pengar , även om kostnader inte överstiger det, så är det ingen jättevinst heller. Det kanske räcker till årliga moderator kalaset på Opera källan ( Om du nu existera något sådant.. :-) ) , knappas mer. |
|||
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
#63 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför inte bara tillsätta fler moderatorer?
Det finns med största sannolikhet ett gäng som är intresserade av att hjälpa till. |
|||
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mycket snack om pengar. Däri ligger flaskhalsen.
|
|||
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det finns säkerligen fler som vill vara moderatorer men det ska då också vara trovärdiga sådana som följer samma riktlinjer som de som redan finns.
![]() |
#67 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
WN går med vinst, exakt hur mycket vet jag inte men det blir över pengar. Det beror på att vi har trogna annonsörer som köper årsvis så det innebär lite jobb för oss. Adsense som nämns i tråden gav exakt 7,94 US$ per dag i genomsnitt förra månaden. Jag hade gärna sett att någon jobbade med WN halvtid eller nåt liknande, då behöver vi tjäna mycket mer pengar än vad vi gör idag dock. Sedan skall man hitta rätt person. Jag tror inte det är några problem att på ett snyggt sätt öka inkomsterna en aning, utan problemet är nog snarare att hitta rätt person. För mej har värdet i WN alltid varit de personer jag fått kontakt med, de affärer jag kunnat göra osv. Jag gissar det är samma för många trogna moderatorer och medlemmar som "gör jobbet". Många tittar nog på WN och säger "fan vilka loosers som inte tar tillvara på allt man kan göra med WN". Jag håller med om att det är pinsamt att vi rullar på en så gammal mjukvara, i övrigt är det ett aktivt beslut att inte försöka kommersialisera och optimera minsta intäktspotential. Jag har tittat på en rad olika ideer som skulle tillföra WN mycket och samtidigt kunna öka intäkterna. Här är några av dom jag verkligen gillar: 1. Ett auktionssystem för att få ordning på budgivningar. 2. Ett system för att hantera jobbannonser. 3. Utrymme i medlemmarnas profil för företagsbeskrivning. Jag har även tittat på saker som skulle tillföra WN mycket men skulle kosta endel pengar: 1. Journalist som gräver djupare i ämnen som intresserar oss men inte får mycket utrymme i andra medier. (Typ, hej Dan jag har hört att du lanserat Leksak.nu. Vad fick dej att ta det beslutet etc ... ) 2. Guider och "how to" artiklar. Kontentan är att det som avgör är personer, tid och resurser. Inte pengar. Det kan mycket väl hända att vi kommer att införa tjänster som kostar pengar eller öka priset på annonserna. Men innan det skall vi isf bygga tjänster på WN som motiverar detta.
![]() |
#68 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag stör mig mest på är att antalet "svar" i "Regler & Information om Cookies" är -2. Hur går det ihop?
![]() |
||
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||