Kom ihåg mig?

Faktura från missdomain.se på 12.000kr

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-02, 09:16 #61
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag sitter ju inte på någon sanning i det här ärrendet, och jag tycker på många sätt att Missdomain gör rätt, MEN..

ZN >> ...du kan ju inte på fullt allvar mena att den summan som ni satt, 300 Euro, per objekt, motsvarar den kostnaden ni har för att stänga ner användarens konton. Allt ni gör utöver det är ju ett val ni gör. Jag har svårt att tänka mig att ens tiden som krävs för en polisanmälan kan innebära att man kommer upp i dom kostnaderna, och sen upplever jag det som att ni försöker agera både polis och domare, för att komma undan med den ganska häftiga summan på 12.000 kr.

Jag tycker absolut inte att man bara ska låta det passera, men det är inte NI som avgör om ett brott begåtts, ni har rätt att bestämma över vem som får använda eran tjänst, anser ni att det begåtts ett brott så får ni skicka informationen vidare till Polisen.

Har du ens kollat med en jurist om den utformningen ni har av avtalet är okej ? Jag har svårt att se att du kan hålla MIG skyldig för att min pappa bjuder på en av mina domäner, allrahelst när tjänsten inte visar mitt rätta namn !?

Och ett rimligt agereande enligt mig, i ett sånt här fall, skulle ju då vara att avvakta den polisanmälan som görs, och vad den ger, det blir ju ohållbart om man i en domstol kommer fram till att det INTE är den här personen som gjort detta, samtidigt som NI tar betalt med det som antagande.

Jag tycker också att argumentet "så gör dom ju på Tradera..." faller, och att ens ta upp det känns naivt.

Sen kan man ju reflektera över att du säger "Missdomain har gjort fel..." och vill "komma undan" med den "ursäkten", samtidigt som du slår ner ganska hårt på en av dina kunder som också gjort ett fel......
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 09:27 #62
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Om det är möjligt att fortfarande göra det (jag är ingen jurist och tänker inte spekulera, som vissa andra har gjort) så tycker jag ni borde polisanmäla omgående.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 09:47 #63
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Tar polisen ens upp denna sortens brott? Eftersom polisens resurser i så begränsade vill jag faktiskt att de ska ta upp viktigare "brott".
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 09:58 #64
jhekkonen jhekkonen är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Feb 2008
jhekkonen jhekkonen är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Feb 2008
Sånt här fusk förekommer hela tiden på olika auktionssiter men jag har inte hört talas om att bestämma sig för en så stor summa som "straff". Tradera stänger "bara" av och nämner att budtrissning kan vara olagligt och straffbart i många länder. Frågan är om det är lagligt. Varför inte då höja summan till 10000 euro - mer avskräckande och en potentiell inkomstkälla.
jhekkonen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 10:23 #65
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
lamadjurets avatar

Citat:
Originally posted by ZN@Nov 2 2008, 08:11
.... Eller som någon ”lama” uttryckte, att det är helt OK att göra så för det görs ju på andra ställen som t.ex. Tradera.
har inte sagt att att det är ok...det jag reagerar på är 12000 kr, tycker bara att du ska stänga av han. punkt slut.
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 10:33 #66
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
12k känns överdrivet, står det tillräckligt tydligt i avtalstexten? finns det några vägledande domar?
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 11:07 #67
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Hur kan folk helt ärligt tycka att 3000 kronor, i det här fallet 3000x4 kronor, är för överdrivet eller för mycket?

Hur stor är egentligen chansen att man hittar en bra domän för 3000 kronor? I vissa fall kan det ju röra sig om hundratusentals kronor för en domän och då har det ju en jävla betydelse om någon bluffmakare har suttit och trissat upp budet på sin domän ute på auktion.

Det är ju uppenbart att snaskit är en jävla bluffmakare. Om det nu har varit fler personer inblandade har de säkert agerat efter order från snaskit, kolla t.ex. den här meningen:
Citat:
Jag blev lack på dom och sa att dom skulle mail missdomain.se för att säga att dom buden dom hade lagt skulle tas bort och att dom inte menade med vad dom bjöd.
Jaha snaskit, varför mailade du inte själv direkt?

Med tanke på de detaljer ZN har redovisat i tråden blir det ju än mer uppenbart när samma process sker igen några dagar senare, trots att snaskit hade läxat upp sina "kompisar" att inte göra så. Yeah right!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 11:16 #68
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Om han hade velat "trissa" upp sina auktioner hade han väl gjort det via en proxy...? Dock är det helt rätt av missdomain tycker jag, antar att det förekommer rätt mycket fakebudningar och de kanske har sett att de kan tjäna pengar på det också, eller?
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 11:19 #69
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Äntligen! Jag hoppas verkligen att det gjorts en polisanmälan. Det tros för mycket om bevisbörda, rättigheter och skyldigheter. Ett problem dock är att polis och åklagare har en tendens att inte vara intresserade av småbrott som handlar om för lite pengar och tar för lång tid att utreda.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 11:50 #70
lamadjurets avatar
Medlem

Medlem
lamadjurets avatar

allt kanske är gerillamarknadsföring (för att visa att "miss" är seriöst)-----mycket bra sådan ialla fall
men det lär vi ju aldrig få veta
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017