Kom ihåg mig?

Loopia nere?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-09, 13:13 #61
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Supermoderator

Många svaga länkar verkar det vara, såväl Internet som elektricitet fallerar... Att man har samma internetleverantör för redundans är i sig inget problem så länge som denna leverantör har skilt näten åt - annars är det ju meningslöst.

Att primär och sekundär namnserver finns i samma nät är väl inte så begåvat dock.

Kanske dags ta ett par miljoner av investeringspengarna och hyra in någon som vet hur man snickrar ihop end riftsäker hall, borde inte kosta så särskilt många kronor, jämfört risken med ett så pass skakigt framträdande som vi ser här...
Oläst 2006-02-09, 13:48 #62
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Blir ju intressant att se IDG´s webbhotellstest sen också, har för mig att dom brukar rulla på från jul och framåt, se om dom ens nämner något om ett 9 timmars stopp hos giganten.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 13:59 #63
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davves avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 9 2006, 09:13
Oj.. vad snabbt opinionen kan vända... från Jag älskar Loopia och Loopia är bäst till hat inläggen i denna tråd
Hoppas alla har läst avtalet ni godkänt innan ni börjar skrika om kompensation

Tycker du vi ska ge de beröm nu för att våra sajter vart nere i 9 timmar? eller vad försöker du säga?

Att de är bra annars är väl en sak, men de ska få kritik nu när sådant händer, de borde komma med förslag på kompensation nu till oss som driver sajter i vinstsyfte... Det skulle iaf kännas som plåster på såret...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 13:59 #64
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Det blir att flytta alla mina domäner från Loopia nu iaf. Jag tycker att Zoneedit.com är bättre och dessutom mycket driftsäkrare (DNS-servrar i olika länder).
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 15:00 #65
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by Decibel@Feb 9 2006, 14:48
Blir ju intressant att se IDG´s webbhotellstest sen också, har för mig att dom brukar rulla på från jul och framåt, se om dom ens nämner något om ett 9 timmars stopp hos giganten.
Jag har fått uppfattningen att de utför sitt test under hösten - men jag kanske minns fel.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 15:05 #66
Supermoderator

Supermoderator

Jag har fått uppfattningen att deras tester är värdelösa... De belyser i första hand bara annonserande webbhotell, testresultatet är klart sviktande avseende underlaget och tja, Loopia placerar sig säkert riktigt bra ändå. Vi vet ju alla hur dessa två, IDG och Loopia, förhåller sig till varandra.

Värdelöst förresten - det är mycket värdefullt för dem som får en placering där, det är ju massor med gratisreklam... Vad dum jag är.
Oläst 2006-02-09, 15:08 #67
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Oj.. vad snabbt opinionen kan vända... från Jag älskar Loopia och Loopia är bäst till hat inläggen i denna tråd
Hoppas alla har läst avtalet ni godkänt innan ni börjar skrika om kompensation
Tycker du vi ska ge de beröm nu för att våra sajter vart nere i 9 timmar? eller vad försöker du säga?
Att de är bra annars är väl en sak, men de ska få kritik nu när sådant händer, de borde komma med förslag på kompensation nu till oss som driver sajter i vinstsyfte... Det skulle iaf kännas som plåster på såret...
Jag har inte sagt att dom ska ha beröm.. Jag bara förstår inte att opinionen kan vända så snabbt. Ena dagen sänker man priset 20 kr och blir kallad för gud och nästa dag har man avbrott och blir hatobjekt nummer 1.

Om man är så avbrottskänslig kanske man ska fundera på att registrera domänerna hos nån som tjänar pengar på det istället för nån som går back på det. Och innan man godkänner avtalet så läser man villkoren vad man godkänt.

Vad jag menade med inlägget är att jag tycker det låter konstigt att man köper en domän under inköpspris, sedan beställer en gratis dns-tjänst som friskriver sig allt ansvar och där man inte läst villkoren och slutligen sitter och skriker "ersättning" när tjänsten går ner sig... Som sagt innan, "man får vad man betalar för".
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 15:15 #68
Supermoderator

Supermoderator

Robertsson, du har så rätt!

Gnälls mycket här om vilka höga priser det är på olika håll, men det verkar vara svårt förstå att riktigt hög kvalitet alltid kostar mer än någon enstaka krona.

Man får vad man betalar för... Åter igen.
Oläst 2006-02-09, 15:17 #69
Davves avatar

Davves avatar

Klipper in lite info om denna downtime som jag fått på en av mina sidor:

URL: komis.se
Time: Thu Feb 09 10:07:13 EST 2006
Total Time on Error: 14 hours, 52 minutes, 42 seconds
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 15:22 #70
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Självklart fattar alla som är lite kunniga att det är rent skitsnack från Loopia sida, om dom skulle sattsat så mycket pengar som flera miljoner skulle dom haft 24/7 jour personal och fan haft råd börjat gräva egen fiber efter 5 minuters avbrott.

Över 8 timmars avbrott känns som dom inte ens själva märkte det förens på morgonon vid 8 tiden när någon av personalen började komma.

Har visat sig flera gånger vid elavbrott att dom inte ens har UPS kraft eller redundans någon stans som klarar något.

Men som sagt räknade ut att dom lagt ut ca 100.000 back på SE registreringar senaste 9 månaderna om man räknar på statistik från NIC-SE och om dom förlorar 10:- per domän. Vill inte veta vad dom lägger ut per år i förlust på det, dom pengarna skulle räckt till redundans mycket bra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017