FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fördelar hittills, med mac i allmänhet och mac book pro i synnerhet:
*Med minoritet syftas på mac os andelar av os-marknaden (10%?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() På vilket sätt är layouten mer genomtänkt? Är lite nyfiken på det. Har det gjorts några test på det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Det mesta är ganska lika, förutom några småsaker som måsvingar och hakparenteser. I alla fall med PHP är det dessa man använder ofta och på en Macs tangentbord sitter alla dessa på 8 och 9, alltså på samma knapp som parenteserna. Jag tycker det går snabbare och är enklare att hitta rätt. Men när jag tänker efter, det är väl inte så mycket mer som skiljer tangentbordslayouterna åt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
ingen Del (fn-Back istället), inga Home/End/PgUp/PgDn. Samt hak o mås som du nämnde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Funkar riktigt bra, det är nästan enklare att navigera med piltangenterna som pekar åt det hållet du vill flytta markören, och inte som på en "vanligt" tangentbord där de sitter lite hur som beroende på tillverkare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hakparenteser är Alt+8 samt Alt+9 (Parentes-knapparna) Måsvingar är Alt+Shift+8 samt Alt+Shift+9 Går mycket snabbt att lära sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej. Så är det inte på min Macbook i alla fall. Har aldrig varit det heller
![]() Det är inte så på min brors macbook heller och vad jag vet inte på min mors Macbook Pro heller. EDIT: Ahaaa... För att göra Delete i en text t.ex. (ta bort texten framför) så används ju fn+Backspace. För att ta bort en fil, ikon, applikation osv. är det Cmd+Backspace som gäller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|