FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det går rätt tungt. Mest avslag. Fått några halvhyfsade svenska
motorcykel,husbil,husvagn etc. Engelska verkar hopplösa och missat alla riktigt bra svenska, får se hurde tgår med de franska namnen. Spännande i alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() ja, franska är riktigt spännande.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon fungerande whois-webbsida, förutom den officiella som inte funkar, där man kan kolla "sina" .eu???
/Gastronomen Gastronomen Sverige Din blogg för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Medlem
|
får inte end enda av de jag hade reserverat hos loopia
undrar om man kan pumpa in med fler registeringar hos loopia? :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
VIP
|
Autosvar skrev om ett sätt att kolla whois:
För att göra det, så måste ha tillgång till kommandoraden (shell) på valfri (webb)server vilket du säkerligen har ifall du har webbhosting. Vid motsvarigheten till dosprompten skriver du kommandot ifråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag har Loopia, men jag vet inte riktigt om jag vet hur jag skulle komma åt en kommandoprompt på den server jag ligger.
Det borde finnas någon webbsida med en sån här tjänst (som fungerar!). /Gastronomen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Här har ni ett gratis whois-verktyg för Windows. Bara att knappa in domännamnen (inkl. toppdomän) i "Choose Domains"-fönstret, programmet vet vilken whois-server den ska fråga.
WhoisThisDomain |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
VIP
|
Hmm, tror jag fick åtminstone två rätt ok namn, engelska. Det var sådana domäner där jag betalade extra för att få framstående köplats.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|