FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
|
Tack Conny för att du fyllde på, fattar inte hur jag kunde missa det där (att sluta min uträkning efter en månad)
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
|
Citat:
Dvs man kan dra av för semesterresan till maldiverna och medföljande jordenruntresa med hela familjen om man öppet och tydligt redovisar det, det värsta som kan hända då är att de underkänner avdraget och man får betala normal skatt för pengarna. Det hnder titt som tätt att skattmasen glömmer eller inte hinner granska deklarationerna och då finns chansen att det går igenom. Det var en snubbe som gjorde ett dyligt avdrag och skattmasen uptäckte det inte på 6 år, sen året efter så upptäcktes det och de överklagade till länsrätten men tji fick dem, då var det preskiberat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Raderat inlägg.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har precis haft revision i firman under 6 månader och fick i dagarna reda på att allt var i sin ordning och såg ok ut. De sa i första mötet att min firma ingick i något internetprojekt som de körde.
Det som jag har gjort är att jag redovisat varenda litet korvöre i företaget och sett till alla papper har varit i sin ordning, då klarar man en granskning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
|
Citat:
Själv klarade jag en upptaxering för inkomståret 2006 med 207 000 SEK, de strök hela kravet efter lite skriftväxling. Skönt tyckte jag, men nervös var jag in i det sista, kunde dock redovisa alla siffror korrekt (som de först hade ifrågasatt). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Under hur lång period? |
|||