FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har jag läst igenom inläggen från Jonathan S och Jonathan G. Väldigt intressant. Någonting som däremot får mig att fundera lite är att man faktiskt postar med företagsnamn i signaturen, och att man borde tänka på att ens inlägg kan skada företagets anseende hos de som läser tråden. Nu har jag en bra bild av Binero, och jag kan inte säga att JonathanS's inlägg har påverkat den negativt. Jag har dock fått ännu en anledning att aldrig, så länge jag lever, rekommendera Surftown till mina kunder eller använda deras tjänster själv.
![]() Förlåt, jag bidrog ingenting till den redan urspårade tråden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
SwedenRoxx, jag har försökt vara tydlig med att skilja på när det har varit min personliga åsikt och när det har varit Surftowns åsikt. Jag skulle aldrig få för mig att försöka föra fram min personliga åsikter i sådan form att det skulle kunna tolkas som Surftowns åsikt. Det är varken rättvist mot läsaren eller mot Surftown.
Så jag hoppas att du lyckats skilja på vilka åsikter som tillhör vem. Finner du det tveksamt, är du varmt välkommen att kontakta mig via PM eller skriva här i tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag är inte .se anställd, jobbar på ett ombud, var tidigare (ca ett år sedan) på IIS som konsult under en kortare period men det har inget med detta att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men hur du (Eller ni båda egentligen) gör så kommer du inte ifrån att du ändå representerar Surftown igenom att ha det i signaturen. Sätter jag mig i min firmabil och kör om varenda bil vårdslöst i 200 knyck på en 90-sträcka så kommer folk att se det som att min firma gör detta och någon kommer förmodligen ringa och klaga. Sen spelar det ingen roll om jag förklarar detta när folk ringer in och klagar med att jag inte var i tjänst utan körde bilen som privatperson. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
@jgabor - kort replik på första stycket; Charmerande förtext - fortsätt karl!
Vad sedan gäller "dagisnamnet" så var det första gången även för mig. Och eftersom du adopterade namnet som "nytt" och "roligt", var min tanke att det skulle få dig att känna dig tillfreds och måhända en grad av "mysfaktor" - naturligtvis ingen annan "oroväckande" avsikt.. B) Vad sedan gäller "ensam är stark"- eller "Surftown tar kampen mot .SE"- mentaliteten du ger uttryck för, så är jag rädd att du kommer att bli mäkta besviken på uppnått resultat. Orsak till mina farhågor: Att .SE än ännu en gång uppvisar en god portion fantasilöshet; då man i det närmaste copy n´paste:ar förra årets kampanj, tyder väl snarast på att de lågprioriterar detta ämne, (och därmed inte är mottagliga för input - speciellt då inte av negativ klang) samtidigt som miljonmålet 2010 kvarstår och då det innebär en takt på 100K per år - vilket inte uppnås naturligt idag - så MÅSTE .SE stimulera marknaden (ehh host host ..ombuden) för att hålla den takten - att tro att dessa kampanjer är .SE´s goodwill anser jag naivt.. (Privat gissning är att det handlar om löften till styrelsen - målen SKA uppnås!) Registrars har idag växt sig till en (i mina ögon) imponerande förening till antalet medlemmar sett. Jag anser att OM ombud med storleksplaceringar #2-204 (dvs för alla utom Loopia) ska ges möjlighet att i någon riktning påverka .SE - så måste det ske genom en gemensam talan. I annat fall lyssnas det bara till #1, vilket i de flesta fall bara kan ses som olyckligt.. Min syn är dessutom att ombudsföreningen även får en utökad roll från mars nästa år (eller om den döps om till "registrarsförening"). Med en ombuds/registrarskår som minst kommer att halveras, så kommer leda till osäkerhet och STORA kundförflyttningar mellan ombud/registrarer. Det kommer att skapa mycket färre men några få mycket större aktörer, som flera i sin tur även kommer att husera en lång svans med subresellers. Utan en stark ombudsförening så kommer det att bli riktig "high chapparal" med vissa ombud som vill testa nya moralsika gränser och i takt med att marginalerna sjunker genom priskrig mm (och genom att vissa ombud väljer att blotta priser/kampanjsubventioner) så blir det svårare att hålla en god kvalitet för ombuden i takt med att marginalen sjunker. Jag skriver naturligtvis som privatpersonen Peter och inte som Internet Sweden... ![]() Så - nu är jag klar..på varandra igen.....Heja Jonathan!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, låt oss nu försöka avsluta den här diskussionen. Om Surftown vill försöka påverka .SE (läs: göra en höna av en fjäder) på detta sätt så får dom givetvis göra det.
Personligen tycker jag det är väldigt synd, i synnerhet med tanke på att det redan finns väl fungerande kanaler vad det gäller ombudens möjligheter till att påverkan. Vi har sett väldigt bra exempel på just detta med den nya affärsmodellen hos .SE, där Registrars.se praktiskt taget har rediverat hela det ursprungliga förslaget från .SE (till det bättre för .SE, ombuden och innehavarna). En fråga som denna hade garanterat hanterats inom Registrars.se om den hade uppstått där. Det Internet Sweden skriver om "high chaparall" är helt rätt. Jag kan berätta att ett flertal ombud, utanför WN, har reagerat starkt över Surftowns agerande. I slutändan är detta något som skapar motsättningar och konflikter inom ombudskåren och som sänker den generella uppfattningen om oss seriösa aktörer. Men som sagt, Surftown får givetvis göra precis som de vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Vi vet ju att alla här representerar sig själva ändå.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är inget jag vill blanda in i min WN-aktivitet, speciellt med tanke på denna tråds utveckling kring just detta. Jag har för övrigt lagt till ett - på min beskrivning nu ("jobbar på .se ombud" blev alltså "jobbar på .Se-ombud" så vi slipper eventuella missförstånd i framtiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|