FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Administratör
|
Måste ha en väldigt låg ttl om siter som endast använder loopias dns'er hinner gå ner på 40 minuter.
![]() |
#44 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om din resolver inte hade recordet i sin cache så spelar inte TTL tiden så stor roll ...
-Thomas |
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Hade samma problem för ett tag sedan och det tog exakt ttl'en (24 timmar) innan trafiken minskade nämnvärt och då föll allt på nån/några timmar. http://www.webmasternetwork.se/f3t29660st15_hl.html
![]() |
#46 | |||
|
||||
Medlem
|
"Naturligtvis har vi reservkraft. Att våra tjänster var oåtkomliga på grund
av måndagens strömavbrott låg utanför vår påverkan." Va svaret jag fick ifrån Loopia när jag frågade vad som orsakade problemet. |
|||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
|
"har vi reservkraft"
"utanför vår påverkan" Jag får inte ihop dom 2 meningarna. |
||
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det känns väl som att om hela samhällets strömförsörjning dör så spelar det ingen roll om Loopia har reservkraft eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej, det ska man inte men om det nu är så att det inte bara är Loopia som drabbats utan hela stället så kan de ha UPSer som räcker för ett sekel utan att det ger något. Men jag håller med om att deras val av K-märkta lokaler inte är ett direkt bra val.
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|