FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varje månad den 11:e kl 04:00 UTC är en speciell tidpunkt
![]() .se brukar då släppa de flesta domäner (och strula till det) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Samtidig låg neware.se nere så det gick inte att beställa genom deras sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker fortfarande att dessa domäner borde lottas fram mellan de företag som söker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
.SE har en tendens att klumpa ihop (nästan alla) domänsläppen till en dag varje månad. Idag släpptes te.x över 9000st domäner ur karantän mot annars 5-10st/dag. Av dem snapades ca 200st. Citat:
NN lyckas när allt klyddar och när allt inte klyddar. ![]() Alla ombud vill ju fylla sin kvot och kan ett enda företag (NN) hjälpa till med det så varför släppa in andra? Men finns det inte någon limit på ansökningar/min längre? eller blundar .SE hårt så länge domän antalet ökar stadigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så om jag hittar en domän som kommer att förfalla inom kort och som jag verkligen vill ha, vart vänder jag mig då? Kan jag öka mina chanser att få domänen genom att betala mer i provision, eller är den bästa taktiken att låta flera snapback-tjänster övervaka samma domän åt mig?
Vad avgör i slutändan vem som får domänen? Som jag har förstått det så är det först till kvarn som gäller. Men alla ombud bör väl lägga sina ordrar exakt 05.00 när domänen släpps. Är det millisekunder som avgör vem domänen går till, eller bestäms det på något annat vis? Är det rätt kontakter hos ombud och IIS som gäller för att få de riktiga läckerbitarna, eller är det andra faktorer som spelar in? Jag har aldrig orkat bry mig om domänhandel och snapback, men nu blev jag för första gången intresserad på riktigt. En av domänerna i den där listan hade jag bra gärna registrerat själv (även om det så klart är försent nu). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Gustav: Om inget annat kan du ju alltid höra med NN om de kan hjälpa dig
![]() |
||