FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() 690kr hit och dit ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
|
Har precis i dagarna bytt från unibas till Visma enskild firma då unibas inte är helt roligt att ominstallera eller uppgradera. Och så är de superparanoida att någon skulle piratkopiera deras mjukvara så de har verkligen låst fast bokföringsfilen(filerna) till en viss installation/version, så vissa har problem med att deras bokföring åker all fanders när de uppgraderar. Visst, det är bara att ringa till unicell så fixar dom allt, men jag vill ha ett standard windowsprogram som fungerar smidigt med ominstallationer, upgraderingar och att flytta/exportera/importera bokföringen i, inget jäkla hemmabygge!
![]() Förra året var värst när dom fick för sig att rätta en bugg bara några dagar innan deklarationen skulle vara inne. Orkar inte berätta allt här men glad över resultatet blev jag inte. Novalukolen låg nära till hands.... Jag hoppas iaf att Visma enskild firma fungerar bättre för mina enkla behov, vi får se helt enkelt... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
|
Citat:
Varför välja det billigaste programmet (till synes)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
|
Citat:
Klart du blir nöjd med Visma EF också, men möjligt för min del då man har mer än svenska köpare/säljare, vilken den inte klarar. Sedan är det hemskt att det inte går att använda fler konton - vill man ha koll på sin verksamhet i detalj så blir det svårt med ett sådant enkelt program. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag var även medveten om det där med oktober månad kommer det en ny avgift det talade säljaren om för mig. Har f*n ingen bra förklaring, men vi skyller på att jag har för mycket i skallen att tänka på just nu och jag vill bara få det överstökat med bokföringsprogrammet, håller det? ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, pokerstjärna, det håller. Tid är pengar och man ska koncentrera sig på det som känns
viktigast. Själv har jag Visma SPCS eller Visma Administration 200 eller vad det nu heter. Någon som vet om det kan vara en bra idé att nedgradera till Visma Enskild Firma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Medlem
|
En lite fråga på Visma Enskild Firma:
När jag skapat en faktura och skriver ut den så hamnar kunduppgifterna, alltså själva adressfältet alldeles för långt ner på papperet. Jag vill att de ska synas om jag viker papperet på mitten och lägger det i ett C5-kuvert med fönster. Så att man inte behöver skriva ut adressen en extra gång. Hur löser jag detta på smidigast sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Personligen så har man skrivit ett snabbt system själv för fakturering, och så ger man allt till en revisor i slutet på året - enklast så :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag har bara haft problem med Visma enskild firma när det gäller utseendet. * Bg-nr skrivs ut två gånger under den första raden * Om jag ska skriva fler än fyra rader under text så ser det helt konstigt ut i fakturan senare (kontaktuppgifterna i footern följer inte med) Jag har både ringt och mailat supporten och ingen vet vad felet kan vara, jag har även prövat med att ändra inställningarna för hur fakturan ska se ut men det hjälper inte, supporten ville att jag skulle skicka en test faktura på hur det kunde se ut, detta gjorde jag för 3 veckor sedan men har ännu inte fått något svar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|