Kom ihåg mig?

Domänbrokern Naim [Edit]

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-08, 19:21 #41
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Han har spamat mig med sina domäner, så jag tycker inte att det är någon häxjakt. Håller man på att sprida oönskat skräp via mail och kommenterat på bloggar för att desperat försöka sälja sin domäner så får man stå sitt kast.
Oläst 2008-02-08, 19:39 #42
DoubleR DoubleR är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
DoubleR DoubleR är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Originally posted by JimmyB@Feb 8 2008, 20:08
Vad handlar detta om egentligen?
Naim [Edit] har försökt sälja lite domäner åt Peter [Edit] som äger dessa domäner. Det är schyssta domäner, och det är inte spam. Han kollade med de personer han trodde intresset fanns. Fanns inte intresset och ni tycker att han gör något fel är det väl bara säga åt honom privat. Han har inte gjort något fel. Många här på WN och antagligen folk som svarar i den här tråden är företagare som jag, och då är man van att få många olika erbjudanden, vissa sämre, vissa bättre.
Tycker tråden bör tas bort, känns bara som en uthängning. En mycket lam sådan.
Håller fullständigt med, vi får hoppas vi slipper sånt här framöver och tycker också att tråden bör tas bort.
DoubleR är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 19:45 #43
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by JimmyB@Feb 8 2008, 20:08
Vad handlar detta om egentligen?
Naim [Edit] har försökt sälja lite domäner åt Peter D* som äger dessa domäner. Det är schyssta domäner, och det är inte spam. Han kollade med de personer han trodde intresset fanns. Fanns inte intresset och ni tycker att han gör något fel är det väl bara säga åt honom privat. Han har inte gjort något fel. Många här på WN och antagligen folk som svarar i den här tråden är företagare som jag, och då är man van att få många olika erbjudanden, vissa sämre, vissa bättre.
Tycker tråden bör tas bort, känns bara som en uthängning. En mycket lam sådan.
Jag tycker att man får ha urskiljning när man erbjuder tjänster. Jag tror aldrig jag har köpt en domän som inte varit ledig och är allmänt ointresserad av domänhandel, och framför allt gäller det skitdomäner. Trots det har jag fått spam (det är just vad det är!) av den här personen.
Oläst 2008-02-08, 20:02 #44
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Naim addade mig på msn som jag skrev att han kunde om han ville ha något sagt i denna tråd också..

Citat:

naim säger:
Sanije [Edit] är min mamma, ingen annan,
Peter [Edit] är ägarna till domänenerna och jag jobbat åt han ...
naim säger:
Om jag inte minns helt fel så hade killen några sidor som han "kodat själv" ute till försäljning för ett tag sen.
Råkar känna killen som sålde dom till honom.
naim säger:
Här vet ja inte ens va han snackar om, jag har inte köpt lr sålt script av nån
naim säger:
och han fredly.se, hans MSN fick jag på WN, ingen annanstans
naim säger:
De enda jag gjorde var att skicka en lista på domäner till salu på ett trevligt sätt, så va fan skapa en tråd för de?
naim säger:
Om något jag finner hot för mig eller min familj kommer upp i tråden kommer polisanmälan göras.
naim säger:
Tex: Sanije [Edit], skall inte finnas med nånstans, då min mamma inte har något med varken domäner eller hemsidor och göra.
naim säger:
Snälla, be dom ta bort tråden också, jag förstår inte meningen med den...
DudeRille är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 20:17 #45
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Tja det är ju kanske inte så överaskande att de två som ifrågasätter tråden är endera arbetsgivare (JimmyB) och landsman (DoubleR) - kanske tom släkt, med personen ifråga.
Jag var inte själv medveten om att Naim återigen fått även "inkos" till read-only, men man bör kanske ifrågasätta varför det sker just honom..
Vet också av erfarenhet att Naim då tar kontakt med medlemmar på WN och ber dem posta i hans ställe - känns det igen JimmyB?

Vidare vad gäller specifikation av vad som är spam och inte råder det delade meningar om på wn, men du som enskild firma känner säkert till vad konsumentverket definierar som spam!?
Här räknas alla obeställda elektroniska erbjudanden ställda till privatpersoner och enskilda firmor
http://www.epostreklam.konsumentverket.se/...gArticleId=3607
Detta är JUST vad Naim gör och har även kontaktat en 13-årig släkting till mig via MSN och försökt sälja sexrelaterade domäner.

Men du, JimmyB menar också på allvar att du tycker att [stolp skott.se] och [snop pen.se] är "schyssta domäner"?

Jag får formellt betacka mig från alla vidare erbjudanden från nätets mest ödmjuke affärsman och ställer mitt hopp till att Kosovo vill ha honom på plats vid uppbyggnaden av infrastrukturen i landet...

Citat:
Tex: Sanije [Edit], skall inte finnas med nånstans, då min mamma inte har något med varken domäner eller hemsidor och göra.
Det är kanske något du skulle tänkt på INNAN du registrerade mrn et.se i hennes namn som du nu försöker sälja. Du vet Naim - det är inte du som får ATFen mot dig, utan hon.
Internet Sweden är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 20:36 #46
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Hehe, varför försvara honom? Många här är seriösa företagare (däribland vill jag räkna mig själv), ja, men hans metoder är långt ifrån seriösa.... Beter man sig så får man ta lite skit tillbaka, inte mer med det.
Oläst 2008-02-08, 20:59 #47
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by DudeRille@Feb 8 2008, 21:02
Naim addade mig på msn som jag skrev att han kunde om han ville ha något sagt i denna tråd också..

Citat:

naim säger:
Om jag inte minns helt fel så hade killen några sidor som han "kodat själv" ute till försäljning för ett tag sen.
Råkar känna killen som sålde dom till honom.
Hade förväxlat Naim med en annan kille med liknande namn som pysslade med samma saker som har sagts att Naim gör.
Kan bara be om ursäkt för det.
rille77 är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 21:26 #48
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Reg.datum: Jan 2007
DoubleR: häxjakt? vad är det du anses som just häxjakt, personen har tydligen kontaktat folk via wn.se bland annat för att försöka sälja sina domäner utan att dom har frågat om dom, det kallar jag inte häxjakt om folk skriver om det här inne, folk kan räkna det som spam om han har mailat till fler om detta, jag som inte visste vem han är tycker endå att man skall presentera sig först innan man frågar om man vill köpa domäner ifrån han. Eller så skriver man till han angående om domänerna som han äger, ja du förstår säkert vad jag menar. han får gärna adda mig till hans msn men då skall han faktist ha något att säga än att sälja domäner. Han har blivit bannad en gång och har nu read-only för en anledning.

JimmyB
ingen kan gissa sig till vem Peter [Edit] utan dom som är inblandade i köpen/diskutionen, om domänerna är schyssta eller inte kan vi andra inte avgöra utan dom är värda olika för person till person. Jag tycker iallafal att man skall ha en förklaring eller en anledning att kontakta så många personer angående hans domäner, har inte folk givit den gokänande så varför spamma olika email om det, vill som sakt folk köpa hans domäner tar dom väll endå kontakt med han. Jag tycker iallafal att denna tråd skall vara kvar, ser ingen anledning varför den skall tass bort då den inte bryter emot svensklag eller reglerna på wn.se.

Nicklas: Håller med dig helt i det du säger, dock inte svordomarna men i övriga du säger.

DoubleR: Som jag sa innan till jimmyB så ser inte jag att den bryter emot några lagar eller regler här på wn men om jag ser fel så kan nån mod gärna förklara vilka regler.

Per: kan inte mera än att hålla med dig.

DudeRille: Jag besvarar lite till naim och inte till dig i detta inlägg:
min msn kan han inte ha fått här ifrån, jag bytte kontakt mailen och fick vänta tills detta blev ok att använda ifrån en admin eller mod, detta sa jag till han och har logg på det hela, efter godkännande så bytte jag min msn adress, då här inne fanns gammla uppgifter som jag ville byta ut, jag tror till och med det tog en extra dag innan jag bytte msn adressen. Ang. Sanije [Edit] ser jag ingen anledning att han skriker om då hon står som ägare till ett domän tydligen, ser heller att ingen har skrivit om henne i ond tro. om han tror att jag har sakt något i ond tro om hans familj får han gärna polisanmäla mig, då det inte finns nån text ifrån mig av ond tro om verken han eller hans familj, men addar man till exempel en person på msn och sedan börja prata om att försöka sälja domäner till en utan att ha en fast ståndpunkt av nån anledning. Man går sedan inte offline och blir det utan han har försökt att sälja domäner i ond tro och det sket sig helt i hans läge tyvär.

Ursäkta om det finns stavfel här och där, det får ni leva med
och dessa svar är ifrån min privata syn.
mynameisfredrik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 21:36 #49
Pixelstorms avatar
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
Pixelstorms avatar

Reg.datum: Jan 2006
Marknadsbanken -> Word!

Håller helt med och jag tycker det är bra att det kommer fram sådan här information om folk som försöker pracka på en domäner genom im.
Pixelstorm är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-08, 21:49 #50
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Måste säga att för att vara en person som inte har någonting med domäner att göra, så är hon registrant för ovanligt många domäner som är till försäljning på MissDomain:

ca rz.s e
kal kyler.s e
rol igabl oggar.s e
mr bet.s e
web -lå n.s e
stat ionär.s e
res eberät telser.s e
il ån.s e
wl ån.s e
läg sta-bud.s e
lägst abid.s e
lägs ta-bu det.s e
låg bud.s e
nät- bu tik.s e
avslu tning.s e
lå ne.s e
pås kkort.s e
plas ma-skä rm.s e
g öp.s e
priv ata lån.s e

För övrigt kan jag inte låta bli att älska googles/smartsons associationsannonser längst ner på denna sida:

Internet Sweden är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017