FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Han har spamat mig med sina domäner, så jag tycker inte att det är någon häxjakt. Håller man på att sprida oönskat skräp via mail och kommenterat på bloggar för att desperat försöka sälja sin domäner så får man stå sitt kast.
|
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Naim addade mig på msn som jag skrev att han kunde om han ville ha något sagt i denna tråd också..
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tja det är ju kanske inte så överaskande att de två som ifrågasätter tråden är endera arbetsgivare (JimmyB) och landsman (DoubleR) - kanske tom släkt, med personen ifråga.
Jag var inte själv medveten om att Naim återigen fått även "inkos" till read-only, men man bör kanske ifrågasätta varför det sker just honom.. Vet också av erfarenhet att Naim då tar kontakt med medlemmar på WN och ber dem posta i hans ställe - känns det igen JimmyB? Vidare vad gäller specifikation av vad som är spam och inte råder det delade meningar om på wn, men du som enskild firma känner säkert till vad konsumentverket definierar som spam!? Här räknas alla obeställda elektroniska erbjudanden ställda till privatpersoner och enskilda firmor http://www.epostreklam.konsumentverket.se/...gArticleId=3607 Detta är JUST vad Naim gör och har även kontaktat en 13-årig släkting till mig via MSN och försökt sälja sexrelaterade domäner. Men du, JimmyB menar också på allvar att du tycker att [stolp skott.se] och [snop pen.se] är "schyssta domäner"? Jag får formellt betacka mig från alla vidare erbjudanden från nätets mest ödmjuke affärsman och ställer mitt hopp till att Kosovo vill ha honom på plats vid uppbyggnaden av infrastrukturen i landet... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, varför försvara honom? Många här är seriösa företagare (däribland vill jag räkna mig själv), ja, men hans metoder är långt ifrån seriösa.... Beter man sig så får man ta lite skit tillbaka, inte mer med det.
![]() |
#47 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kan bara be om ursäkt för det. |
|||
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
DoubleR: häxjakt? vad är det du anses som just häxjakt, personen har tydligen kontaktat folk via wn.se bland annat för att försöka sälja sina domäner utan att dom har frågat om dom, det kallar jag inte häxjakt om folk skriver om det här inne, folk kan räkna det som spam om han har mailat till fler om detta, jag som inte visste vem han är tycker endå att man skall presentera sig först innan man frågar om man vill köpa domäner ifrån han. Eller så skriver man till han angående om domänerna som han äger, ja du förstår säkert vad jag menar. han får gärna adda mig till hans msn men då skall han faktist ha något att säga än att sälja domäner. Han har blivit bannad en gång och har nu read-only för en anledning.
JimmyB ingen kan gissa sig till vem Peter [Edit] utan dom som är inblandade i köpen/diskutionen, om domänerna är schyssta eller inte kan vi andra inte avgöra utan dom är värda olika för person till person. Jag tycker iallafal att man skall ha en förklaring eller en anledning att kontakta så många personer angående hans domäner, har inte folk givit den gokänande så varför spamma olika email om det, vill som sakt folk köpa hans domäner tar dom väll endå kontakt med han. Jag tycker iallafal att denna tråd skall vara kvar, ser ingen anledning varför den skall tass bort då den inte bryter emot svensklag eller reglerna på wn.se. Nicklas: Håller med dig helt i det du säger, dock inte svordomarna men i övriga du säger. DoubleR: Som jag sa innan till jimmyB så ser inte jag att den bryter emot några lagar eller regler här på wn men om jag ser fel så kan nån mod gärna förklara vilka regler. Per: kan inte mera än att hålla med dig. DudeRille: Jag besvarar lite till naim och inte till dig i detta inlägg: min msn kan han inte ha fått här ifrån, jag bytte kontakt mailen och fick vänta tills detta blev ok att använda ifrån en admin eller mod, detta sa jag till han och har logg på det hela, efter godkännande så bytte jag min msn adress, då här inne fanns gammla uppgifter som jag ville byta ut, jag tror till och med det tog en extra dag innan jag bytte msn adressen. Ang. Sanije [Edit] ser jag ingen anledning att han skriker om då hon står som ägare till ett domän tydligen, ser heller att ingen har skrivit om henne i ond tro. om han tror att jag har sakt något i ond tro om hans familj får han gärna polisanmäla mig, då det inte finns nån text ifrån mig av ond tro om verken han eller hans familj, men addar man till exempel en person på msn och sedan börja prata om att försöka sälja domäner till en utan att ha en fast ståndpunkt av nån anledning. Man går sedan inte offline och blir det utan han har försökt att sälja domäner i ond tro och det sket sig helt i hans läge tyvär. Ursäkta om det finns stavfel här och där, det får ni leva med ![]() och dessa svar är ifrån min privata syn. |
|||
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Medlem
|
Marknadsbanken -> Word!
Håller helt med och jag tycker det är bra att det kommer fram sådan här information om folk som försöker pracka på en domäner genom im. |
|||
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Måste säga att för att vara en person som inte har någonting med domäner att göra, så är hon registrant för ovanligt många domäner som är till försäljning på MissDomain:
ca rz.s e kal kyler.s e rol igabl oggar.s e mr bet.s e web -lå n.s e stat ionär.s e res eberät telser.s e il ån.s e wl ån.s e läg sta-bud.s e lägst abid.s e lägs ta-bu det.s e låg bud.s e nät- bu tik.s e avslu tning.s e lå ne.s e pås kkort.s e plas ma-skä rm.s e g öp.s e priv ata lån.s e För övrigt kan jag inte låta bli att älska googles/smartsons associationsannonser längst ner på denna sida: |
|||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|