FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fint handlat Fabian! :]
Den enda insast var väl när jag följde efter en extremt berusad man som körde hem från krogen i Sundsvall. Ett under att han lyckades ta sig från parkeringen med tanke på att han i princip kröp in i bilen. Han satt även och nyktrade i 5min för att kunna köra hem, som om det skulle hjälpa. Ringer farbror blå så fort han startat bilen och började rulla. Efter en mkt vinglig färd hem (strax utanför Sundsvall) så kommer slutligen polisen. Jag och 2 kompisar står och viftar och försöker visa vart karln parkerade. Vad fick man för det? Jo: "Vad vill ni ungar, vad gör ni här?" Efter en kort förklaring så fick man iaf ett litet tack för att man iaf ringde 112 :P Tyvärr han gubben in i sitt hus innan dom han ta honom och då var det för sent att ingripa, tyvärr =/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
så en sammanfattning "ingrip inte"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra men dumt tyvärr.
Om du hade blivigt knivskuren vid ingripandet hade du sannolikt inte fått någon ersättning från ditt försäkringsbolag eftersom du själv utsatt dig för risken, och att det i sverige inte finns någon lag ennu att man måste ingripa. Hade du slagit personen och orsakat en skada på tjyven så hade du åkt in för misshandel. För att du skulle klara dig från ansvar skulle brottet han gjort varit av den art att de kunnat ge minimum två år i fängelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Responstiden är värre än väntat för blåljusmyndigheterna, tyvärr.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
|
Det finns ju flera olika sätt att se ur detta.
personligen hade jag KANSKE larmat till polisen om jag hade haft tid etc, för det jag menar är en kille slår sönder en bilruta och stjäl väskor till 95% så får dom ut pengar via försäkringen och kommer lägga till minst 3000 sel till som verkligen inte fanns i bilen eller i väskan så varför ska jag hamna i trubbel för en sån sak? tjuven kanske bär på en kniv eller pistol? Hade jag bevittnat en misshandel där det är flera styckna mot en så hade jag ingripit utan tvekan för teknik är min vassa sida :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Även om ägaren får ut från sin försäkring vid ett bilinbrott är det inte speciellt roligt för ägaren. Om brottsligheten dessutom var lägre skulle också den generella försäkringspremien vara lägre och något hela samhället skulle tjäna på. Dessutom är det svårt att få tillräcklig ersättning för de problem som följer. En bekant glömde sin mobil i bilen; det blev inbrott (skickligt utan skador på bilen) och mobilen var borta. En ny mobiltelefon av samma modell kostade på sin höjd 2 000 kr, men den förlorade telefonboken och att inte bli nådd av andra affärspartners under minst en arbetsdag kostade garanterat mycket mer än så.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var både fint gjort och väldigt korkat på samma gång.
frågan är om det är värt det i slutändan, killen kan vara instabil och rycka fram en pickadoll eller kniv på er och avsluta allt på sekunder. Man ska inte underskatta en desperat person som kanske behöver pengar till droger tex. Men tur att det gick bra denna gång ![]() Har inte läst tidigare kommentarer, så jag kanske bara gör en repetition här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
|
Det var därför jag skrev att många lägger till mycket också.
exempelvis bilruta + montering 3000 kr + 2 hand väskor, mobil och övrig innehåll 6000 ? då tänker jag avgifter för nya kort och allt det man kanske hade kontanter och smycken i som tex ringen? då är vi uppe i låt säga bara 10 000. självrisk 2500, då ligger jag allstå minus 2500 på mina varors värde. Då lägger jag till en digitalkamera och en dyrare mobil. Detta är en spekulation om hur folk kan göra. Sen är det som du säger att om dottern är med eller om man är med en stark bjässe till polare. jag hade vilket som inte lagt mig i. inte för en sådan liten sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Flitig postare
|
glöm att du får ut väskorna på försäkring om du låtit dem ligga över natten i bilen. möjligtvis om du piper iväg på tex lunch o kommer tillbaka en timme senare och har en krossad ruta.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|