FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Alltid intressant med Plus :lol: hehe.. Mitt intryck av programmet är att det är bra med konkurrans mot optikerna ute i stan, men jag tycker fortfarande att Glasögon är så pass viktigt att det absolut inte går att jämföra dessa med "jeans". Liksom, det där med att familjen satt och kryssa på glasen med tushpenna såg ju hur lotto ut som helst. Ser ut att kunna gå väldigt fel, både hälsomässigt och tillverkningsmässigt. Den dagen då ni kommer på en bättre lösning för "krysset" på glaset (vad nu det ska vara bra för), och då ni har fler bågar i ert sortiment att välja mellan. Den dagen tror jag att ni seriöst kan konkurrera med Synsam. Idag verkar det precis som åldersskillnaden i programmet att ni fortfarande är i startgroparna. ![]() Grattis iallafall, för gratis marknadsföring. ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Medlem
|
Krysset ritades ju för att det rörde sig om progressiva glasögon. Man märker alltså ut var man vill ha "glasögondelen", hon hade ju recept på själva glasögat.
Att jämföra med jeans kändes iaf bättre än att jämföra med tubsockor. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nja, jämförelsen med jeans syftar tillbaka på de varumärken som Synsam lutar sig mot. Skillnanden mellan våra produkter är varumärket. Citat:
För utpassning av progressiva glas behöver man även mäta avståndet från bågens botten upp till krysset, för att få fram det man kallar "höjden". Det finns inget annat sätt att få fram detta värde på, då det skiljer sig från båge till båge, på kund till kund. Denna uppmärkning sker med penna även ute i butikerna, och då inte av en optiker utan oftast av butiksassitenten. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|