FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det finns ett uns av självrespekt kvar hos ansvariga ägare och moderatorer så stängs den här skiten ner snart.
TS: Väx upp och ta ansvar. Kom igen nu, sitta och höfta procentsatser som du anser rimliga. Tycker du att sjukhuset ska göra likadant när de bedömer vården de ger dig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Helt ok med 50%+ om man har ett företag som omsätter tiotals miljoner. Men som små företagare behöver man pengarna för att överleva och för att kunna utvecka sitt företag vidare. Som svaren i denna tråd visat, så betalar man mindre om man kör under ett AB, måste fråga för att lära mig, kan inte bara slänga bort det man lägger så mycket arbete på bara för att vissa andra tycker så. Senast redigerad av Lindalicious den 2014-07-31 klockan 04:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
För mig är vinsten det intressanta inte min omsättning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och ja sjukhusen bedömer dig faktiskt så i Sverige med när det gäller vård. 160EUR /mån för privat sjukvårdsförsäkring betalar jag, den är internationell och gäller alla privatsjukhus värden över exklusive USA (Finns tillägg för USA). Ingår även extra reseförsäkring som gäller annat utanför sjukvården samt ingår full vård även för cancer, hiv och tandvård etc. Så om folk i Sverige hade fått välja? Betala 160EUR och slippa massa skatt eller betala massa i skatt och få skitdålig vård och få trängas i köer och stor risk du dör innan du får din vård. Valet hade varit enkelt, för att bara säga att man får så mycket för skatten i Sverige som sjukvård exempelvis är ju bara idiotiskt då du får en skitprodukt mycket dyrare och sämre än allt annat du kan köpa privat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Skulle behövas någon form av internationell bolagsform med vettig skattesats som fördelas proportionerligt på stater efter var bolaget har sina verksamheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
När man räknar på sin vinst som företagare så måste man naturligtvis också räkna in utgifter såsom skatt. Har man ingen bärkraftig verksamhet så får man kanske tänka om lite och eventuellt ha ett vanligt jobb vid sidan av innan det bär sig på riktigt. Det finns som alla redan påpekat egentligen bara två alternativ - antingen startar du eget och fakturerar genom ditt bolag eller så får du använda dig av någon av de tjänster som listats i tråden. Om du vill flytta utomlands därefter är helt upp till dig men dessa pengar får du nog allt ta och redovisa i Sverige. Sen om mindre företag ska gynnas framför större är en ganska svår fråga. Visst kan man ge särskilt stöd i uppstartsfasen men man får inte ge små företag alltför stora fördelar heller, då blir det ingen rättvis konkurrens. Att det ska skilja sig så mycket åt mellan länder är dock inte heller bra, det bör jämnas ut med tiden. Att driva företag är ungefär som att idrotta. Man får helt enkelt spela efter de regler som finns, de gäller för samtliga deltagare.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-07-31 klockan 10:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
|
Citat:
Så att säga att idrottare spelar efter dom regler som gäller vet du mycket väl att det fan inte stämmer alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det var "coolcompany" jag hörde dåliga ryktem om, att de gjorde som de ville och att man inte fick pengarna. Men bara rykten ingen erfarenhet själv av dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||