FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ni mycket att hålla koll på så rekommenderar jag Advanced Web Ranking.
advancedwebranking.com Kostar en slant men om man ska hålla reda på många domäner och sökord samt automatisera det hela så är det ett väldigt bra program. Det går att skapa egna rapporter med en stor mängd olika data. Finns i två varianter, en desktop (win+mac) och en i molnet. Jag kör desktop och den fungerar bra hela tiden och levererar rätt positioner. Går även att branda om programmet för leverans av rapporter till kunder osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Banned
|
Advancedwebranking verkar bra och har många funktioner. Även jag tackar för tipset
![]() Men jag tar gärna emot fler tips, gärna på lite enklare varianter med inte allt för mycket funktioner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Verkar som att en ganska stor nackdel med Advancedwebranking är priset. Det ingår in 2000 keywords i det billigaste paketet utan 2000 keyword units. Har du ett sökord på Google SE som uppdateras dagligen räknas det som 7st keyword units. Detta gör alltså att 2000 keyword units = ~285 keywords.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De har fina white label rapporter och jag tycker jag får en bra och snabb överblick. Fint att kategorisera domäner och sökord efter kunder. Priset för mig är ca en tiondel jämfört med Wincher (endast $79!) och de ger uttryckligen inte ut data till tredjepart: http://serpbook.com/tos. Var för mig en nobrainer. Känner även till ett annat svenskt SEO-bolag som bytte till SerpBook från Gserp och de är även sjukt nöjda. Enda lite negativa är att det är lite omständigt och krångligt att lägga in alla domäner och sökord för början. Senast redigerad av Jim_Westergren den 2014-09-19 klockan 20:50 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Banned
|
Tack Jim för din utmärkta recension av SerpBook! Jag har börjat använda SerpBook, som du skriver tar det lite tid att lägga in domäner och sökord men det kan man leva med, man gör ju det bara en gång. Så här långt känner jag mej väldigt nöjd med SerpBook, prisnivån är dessutom rimlig.
Dock har jag svårt att förstå varför Gserp ska försvinna, hela grejen med flytt från Gserp till Wincher har från början har skötts dåligt om man frågar mej. Att det dessutom blir väldigt dyrt med Wincher när man har många domäner är en stor nackdel och där faller många Gserp/Wincher användare bort om jag får sia om det. Varför lägga ner ett vinnande koncept (Gserp)? Jag och många andra trivdes bra där och säkerligen hade många varit beredda att betala en rimlig slant för det också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det något verktyg där man gratis kan kolla ett sökord i taget?
Tills man har bestämt vilken tjänst man vill investera i? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om vi tittar tillbaka över hur lanseringen sköttes kan jag hålla med om att vi kunde gjort några saker bättre. Jag vill dock poängtera att flytten till Wincher inte kunde skjutas framåt eftersom gserp var helt gratis och att vi behövde börja göra pengar för att hålla utvecklingen flytande. Planen var från början att lansera Wincher redan i våras. Gserp var ett vinnande koncept för användarna eftersom det var gratis. För att få igång tjänsten på allvar blev planen att bygga om gserp från grunden med ett bättre bakomliggande system och betydligt vassare användarvänlighet. Man betalar ca 5kr i månaden för varje domän efter 10st. Då får man hur många sökord man vill till den domänen. Tycker du verkligen det är dyrt? Serpbook som du tyckte hade rimlig prissättning är vad jag vet betydligt dyrare? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|