FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Här är en som tänkt ett steg längre än medelsvensson http://carnebro.se/blogg/internet/ti...tomteverkstan/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jaa.......
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte ta bort Musse och Mimmi Pigg också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mm, finns alltför mycket nidbilder av djur i tecknade serier. De kan ofta prata också, undrar om barnen kan hantera det.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Besökte Akademibokhandeln idag... De hade ett ställ med alla tintinalbum som getts ut. Förutom TINTIN I KONGO!!!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Läste detta på ett annat forum och tycker det var bra skrivet:
Sekvenserna i Kalle Ankas Julafton på SVT är bortklippta eftersom det är, enligt Disney, s.k. nidbilder, alltså något som liknar karikatyrer. Det är en överdriven form av en person eller som i det här fallet, ett folkslag mm. Nidbilder är mer negativt präglat än karikatyrer och uppfattas av många som direkt kränkande eller förlöjligande. Att Disney, (svenska Disney nu...), väljer att plocka bort sekvenser enligt topic är ett resultat av en slags omvänd rasideologi. Istället för att rensa ut enligt "standard", (tänk nazisterna), så förekommer dom all form av stötande material genom att helt kastrera det svenska folket med alla deras traditioner och väljer att plocka bort allt vad traditioner och nationalitet heter. Har någon, utöver Disney Sverige, kommit med påtryckningar och synpunkter om att just dom klippen är kränkande? Nej! Det är dom själva som tagit beslutet. Att Walt Disney var med i ett antisemitiskt sällskap, (MPA), är inget nytt. Om han var en utpräglad nazist eller inte låter jag bli att svara på eftersom jag inte vet svaret men Kristallnatten verkar inte ha berört honom nämnvärt då han ändå bjöd in personer med starka band till just nazisterna redan 1938, (Leni Reifenstahl). Men! Problemet ligger inte hos Disney, det ligger hos enstaka individer i den svenska befolkningen. En samling med personer som tyvärr får allt större spelrum i den svenska utvecklingen och formandet av svenska medborgare, (tänk lobbyister). Det här är personer som helt åsidosätter den egna nationaliteten och identiteten till förmån för alla andra. En person sa till mig, skit i traditionerna, strunta i kyrkan, om det är stötande, lägg ner det. Vem sätter den gränsen blir min motfråga. Är det han/hon, (vägrar skriva hen), eller är det dom som faktiskt, mot all förmodan, anser sig kränkta eller nedvärderade av svenska traditioner? Jag är per definition klassad som "vit", vet någon här ifall det finns en "svart" person som känner sig kränkt och förlöjligad av en pepparkaksgubbe? Vet ni någon blondin eller judisk person som anser sig nedvärderad p.g.a. Kalle Ankas julafton? Vi har haft våra traditioner i flera hundra år, midsommarstången kom hit på 1300 talet. Efter Freud så anses den av vissa som en fallossymbol, (en upp och nedvänd penis), men ok, vi avskaffar den med. Lussekatterna... Lucifers katt - En stark religiös symbol vilket automatiskt borde förbjudas i svenska skolor även den baserat på nuvarande "praxis". Alla är så förbannat upptagna med att vara politiskt korrekta idag att dom helt glömmer bort sig själva och är beredda att offra hela sin identitet och nationalitet för något som inte ens är fakta! Dom gör det baserat på antaganden och slutledningar, "det här kan uppfattas som kränkande/stötande, vi låter bli". Visst, ingen ska kränkas och alla traditioner ska analyseras men f.n. så är det hysteriskt! För massor med år sen, 15-20 år sen, så kom det en reklam med en man som hade bar överkropp och som höll ett naket barn på sin arm. Det blev ramaskri och häxjakt på misstänkta pedofiler etc. Resultat? Jag vågade inte krama mina egna barn offentligt av rädsla för att bli klassad som pedofil och ev. även gripen av polis. Behöver jag säga, "aldrig mer"? Aldrig i helvete på ren svenska att jag kommer tillåta mig att bli överkörd och manipulerad på det viset igen. Att som idag förbjuda pepparkaksgubbar, du gamla du fria och censurera tecknade filmer som visats på svensk TV så länge jag minns är och förblir en katastrof! Vad ger det för signaler till ungarna idag? Nej, vi kan inte baka pepparkaksgubbar för grannen kan ta illa upp!? Det skiter väl ungarna i, dom vill ha pepparkakor, punkt! Lägg av med all den här förbannade självcensureringen och börja leva istället. Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig och ha en god jul, ett gott nytt år och en god fortsättning! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det roliga är att jag aldrig förstod (inte heller i vuxen ålder) att gubben med stor näsa och skägg ska föreställa en jude.
Ser inte tomten ut som en nidbild av en fet vit alkoholiserad man? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|