FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
|
Citat:
Tack jonny. Tycker jag har påpekat det till Lancelot mer än engång i denna tråd. Lancelot verkar inte tycka det, då hans definition av rasist är ganska inskränkt lokalt till Sverige och endast envägs mellan svenskar och invandrare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ska förklara det lite enklare så du verkligen förstår vad jag menar. Du säger att du hatar coca cola och aldrig skulle dricka det. Sedan ser jag dig med en coca cola burk i handen som du har druckit av. Ironi? Någonsin hört detta uttryck: "jag vill flytta till ett land där det inte finns invandrare" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
De där svenska nynazisterna som härjade på 90-talet var iallafall inte så smarta.
"Om vi inte stoppar invandringen flyttar jag till ett land som inte tar emot invandrare" är ju ett klassiskt citat. Svenskar i Sverige är nog inte speciellt utsatta för rasism, men vi har invandrargrupper som kulturellt har rasistiska åsikter om varandra. Iranier/Irakier, Greker/Turkar, Israeler/Palestinier. Bara för att dra några exempel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad skönt!!!! Även här har du antagit att "den svenske rasisten hatar invandrare"! Men jag har inte sagt varför han är rasist. Kan kanske hatar spaniorer eller bara polacker, eller endast nigerianer. I Singapore finns kanske inte den rasen han ogilalr och därför flyttar han dit. Läs vad jonny skrev ovan och ta till dig detta, annars kommer du vara olyckligt i Sverige resten av dit tliv och se alla som potentiella rasister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
rasist har inte med att göra om du är invandrare eller inte.. i grova drag är det hat/negativ syn på en annan grupp människor. Och detta kan likväl vara invandrare som svenskar.. vet du ens hur fördomar föds? Ofta startar det av en dålig erfarenhet.. Som att bli dåligt behandlad av andra människor... Att en invandrare är mindre rasist än en svensk går inte direkt att bevisa och är inte sant i verkligheten. Om man är rasist eller inte är ett individuellt beslut man tar, medvetet eller omedvetet.. Försöker du säga att en person (invandrare) med dåliga erfarenheter av svenskar inte har den mentala förmåga att göra ett dåligt beslut och medvetet eller omedvetet se ner på svenskar? ha fördomar om svenskar? hata svenskar? Alla dessa invandrargrupper som krigat emot varandra.. Där har du 2 motpoler i sina hemland.. och det mår man inte bra av.. Och så kommer de hit.. Slutar de hata varandra? nej för de mår fortfarande dåligt och har fortfarande dåliga erfarenheter.. Går det att ändra och förbättra? JA.. Men det ändrar inte det faktum att invandrare också kan vara rasister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
|
Vad instämmer du till?
Citat:
|