Kom ihåg mig?

Taxi

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-18, 18:05 #31
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Så fungerar det redan, kolla alla webbhotell som hyr en server hos ev1servers och liknande.

Och eftersom du stöder svartåkare så kan jag bara dra slutsatsen att du tycker det är OK?

Citat:
Originally posted by -patrikweb@Sep 18 2005, 17:37

Bara kolla varför alla företag flyttat till andra länder eller hur många företag som finns utanför Sverige. *Bara kolla vad som skilljer i pris fattar du.
Att företag flyttar utomlands har inget med att inte betala skatter mm. Företagen ser globalt och köper där det är billigt men fortfarande gör rätt för sig i dessa länder.

Citat:
Självklart tror jag säkert att dom även tar soc pengar, dock skulle man tagit vanlig taxi skulle man både fått betala dyra pengar till taxi och även vissa får sina soc pengar.
Men åker man svartaxi så får man alla fall något för pengarna, nästan alla vanliga taxi bolag är oseriösa med. Nästan alla taxi man åkt med går få billigare varje gång och även svart från dom.
Fördomar, dom flesta Taxi-bolag är seriösa. Givetvis finns det oseriösa Taxi-bolag liksom det finns oserösa bolag i andra branscher. Jag har dock valt att enbart anlita seriösa bolag. Detta eftersom jag själv driver ett seriöst bolag. Sen är det upp till var och en att göra sina egna beslut.
Jan Eriksson är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-18, 20:02 #32
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Ledningen kanske är seriöst, dock förarna finns det nästan alla som vill tjäna lite kontanta pengar direkt i handen.

Självklart företag som flyttar gör sig rätt i dom länderna, har inga problem betala skatt som skulle vara normal. Dock kan jag inte se Sverige som ett fungerande land som kan hantera skatter, vi har extrema monopol på spel, bensin, sprit etc. Även extremt skatt på allt annat och ändå har vi extrem stor arbetslöshet, problem med köer på sjukhus, dåliga fängelse, dålig skolor med utbildning det börjar bli.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-18, 20:21 #33
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Vi har en hög skatt, men om du jämför med lite internationella vänner finner du rätt snabbt att den inte är extremt hög.

Vi har inte en extrem hög arbetslöshet, men det går inte heller att jämföra med andra länder eftersom i princip varje land har ett eget sätt att mäta arbetslösa på. Man kan mäta de olika andra grupper som är arbetslösa eller inte, studerande, olika akasse-program och så vidare. Köer på sjukhus? Det är köer för mindre besvärande problem, ett akut besvär hanteras alltid. Dåliga fängelser? Vad vet du om det? Vad är ett dåligt fängelse? Har du varit i ett fängelse? Utbildning? Sverige har en av världens bästa utbildningar. Hur många analfabeter finns det i sverige?

Du låter som någon rabiat extremist. Om du nu skall argumentera för dina personliga orealistiska åsikter så se till att göra dem någorlunda trovärdiga. Sverige är ett bra land att betala skatt i. Testa att åka till USA och se hur mycket de får för de 20-30% de betalar i skatt där. De kan inte ens hantera en krissituation i sitt eget land och framstår som ett u-land resursmässigt för hela omvärlden.

Jag tycker inte du skall uttala dig om taxibranschen i en tråd där du personligen förolämpar flera arbetande taxichaufförer innan du ens har satt din fot i en taxibil som chaufför.
grazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-18, 20:34 #34
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ledningen kanske är seriöst, dock förarna finns det nästan alla som vill tjäna lite kontanta pengar direkt i handen.

Dagens taxameter som dom seriösa bolagen/taxiförarna använder möjligör inte för förarna att i någon större utsträckning ta svarta pengar.

Citat:
Självklart företag som flyttar gör sig rätt i dom länderna, har inga problem betala skatt som skulle vara normal. Dock kan jag inte se Sverige som ett fungerande land som kan hantera skatter, vi har extrema monopol på spel, bensin, sprit etc. Även extremt skatt på allt annat och ändå har vi extrem stor arbetslöshet, problem med köer på sjukhus, dåliga fängelse, dålig skolor med utbildning det börjar bli.
Nu byter du diskussionsämne men jag kan väl svara på detta ändå. Skolor, sjukhus, fängelser mm kostar pengar. Pengar som kommer in genom skatt. Skatt som dina svarttaxi inte betalar. Med andra ord, genom att du och dina geliker åker svarttaxi istället för ta vanlig taxi så bidrar ni till att demonterar den svenska välfärden.
Jan Eriksson är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 08:59 #35
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Vi har en hög skatt, men om du jämför med lite internationella vänner finner du rätt snabbt att den inte är extremt hög.
Sverige har högsta skatterna i världen. Om du tittar på samtliga skatter och inte några enskilda.

Citat:

Vi har inte en extrem hög arbetslöshet, men det går inte heller att jämföra med andra länder eftersom i princip varje land har ett eget sätt att mäta arbetslösa på. Man kan mäta de olika andra grupper som är arbetslösa eller inte, studerande, olika akasse-program och så vidare. Köer på sjukhus? Det är köer för mindre besvärande problem, ett akut besvär hanteras alltid. Dåliga fängelser? Vad vet du om det? Vad är ett dåligt fängelse? Har du varit i ett fängelse? Utbildning? Sverige har en av världens bästa utbildningar. Hur många analfabeter finns det i sverige?
1. Arbetslösheten har aldrig varit högre i Sverige än vad den är nu, uppemot ca 25%.
Då har man räknat med alla som AMS kastar in på deras värdelösa utbildningar som inte ger något.
Om du är civilingenjör så ska du vara glad om du får slicka frimärken på posten idag. Det är dagens sanning.
Så ser arbetsmarknaden ut.

2. Sverige har fått sämre och sämre sjukvård på sistone, köerna blir längre.
Akut problem innebär idag att om du håller på förblöda får du akut hjälp, men behöver du en operation för att t.ex. kunna gå rätt för att kunna arbeta så ställs du i kö. Tragiskt men sant. Så fungerar det inte i de andra EU länderna.

3. Fängelserna vet jag inget om, det jag vet är att de kostar förmycket per fånge. Jag tror att man skulle få betydligt bättre valuta för pengarna om man gjorde en upphandling på dessa tjänster och tog ett anbud i Ryssland. Vem skulle våga fly då?

PS! Sjukt att fångar får bättre mat än skolever m.m. Trodde det skulle vara ett straff att sitta inne.

Citat:
Testa att åka till USA och se hur mycket de får för de 20-30% de betalar i skatt där. De kan inte ens hantera en krissituation i sitt eget land och framstår som ett u-land resursmässigt för hela omvärlden.
Jag kan lova dig grazzy att situationen i USA beror nog inte brist på kapital. Utan andra faktorer.
Titta på Sverige, när lilla gudrun svepte in och skövlade lite skog så var Sverige´s regering snabb på att ansöka om bistånd från EU. Vilket man fick.
Johan H är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 09:08 #36
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare
rics avatar

Citat:
Originally posted by Haghjoo@Sep 19 2005, 07:59

Titta på Sverige, när lilla gudrun svepte in och skövlade lite skog så var Sverige´s regering snabb på att ansöka om bistånd från EU. Vilket man fick.
Lite skog? Skulle nog säga massor
ric är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 09:18 #37
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av ric
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Titta på Sverige, när lilla gudrun svepte in och skövlade lite skog så var Sverige´s regering snabb på att ansöka om bistånd från EU. Vilket man fick. *

Lite skog? Skulle nog säga massor
Ric, lite ironi
jämför skogen med usa´s katastrof

då är det lite..
Johan H är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 10:16 #38
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hmm.. Tråden svänger litegrann ...

Möjligen gör utlandsflyttade företag rätt för sig vad gäller ekonomi, men tydligen så flyttar man även ifrån det "svenska" miljötänket...

http://www.miljo-utveckling.com/FMPro?-DB=...n.0=13156&-View

*jaja, jag jobbar med Kvalité/miljö så lite skadad har man väl blett*
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 10:25 #39
rics avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
rics avatar

Det är ju inte så konstigt att det är dyrt att åka taxi i Sverige. Bilarna taxibolagen äger är ofta välutrustade (lyx?)bilar.
ric är inte uppkopplad  
Oläst 2005-09-19, 10:48 #40
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Jonas Jonas är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by Haghjoo@Sep 19 2005, 08:59
Ironi eller inte...
Nu mer än 8mån senare så rullar det fortfarande timmerbilar i skytteltraffik till våra sågverk här.

Man vågar fortfarande inte röra sig i skogarna med risk för att rotvältorna slår igen.

Allt extrajobb runt stormen existerar också.
* Kartor får ritas om
* Vägar måste repareras pga den tunga traffiken.
* Bensin stationer norrut kursar pga all traffik är nedflyttad.
osv osv
Jonas är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017