FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och eftersom du stöder svartåkare så kan jag bara dra slutsatsen att du tycker det är OK? Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ledningen kanske är seriöst, dock förarna finns det nästan alla som vill tjäna lite kontanta pengar direkt i handen.
Självklart företag som flyttar gör sig rätt i dom länderna, har inga problem betala skatt som skulle vara normal. Dock kan jag inte se Sverige som ett fungerande land som kan hantera skatter, vi har extrema monopol på spel, bensin, sprit etc. Även extremt skatt på allt annat och ändå har vi extrem stor arbetslöshet, problem med köer på sjukhus, dåliga fängelse, dålig skolor med utbildning det börjar bli. |
||
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
|
Vi har en hög skatt, men om du jämför med lite internationella vänner finner du rätt snabbt att den inte är extremt hög.
Vi har inte en extrem hög arbetslöshet, men det går inte heller att jämföra med andra länder eftersom i princip varje land har ett eget sätt att mäta arbetslösa på. Man kan mäta de olika andra grupper som är arbetslösa eller inte, studerande, olika akasse-program och så vidare. Köer på sjukhus? Det är köer för mindre besvärande problem, ett akut besvär hanteras alltid. Dåliga fängelser? Vad vet du om det? Vad är ett dåligt fängelse? Har du varit i ett fängelse? Utbildning? Sverige har en av världens bästa utbildningar. Hur många analfabeter finns det i sverige? Du låter som någon rabiat extremist. Om du nu skall argumentera för dina personliga orealistiska åsikter så se till att göra dem någorlunda trovärdiga. Sverige är ett bra land att betala skatt i. Testa att åka till USA och se hur mycket de får för de 20-30% de betalar i skatt där. De kan inte ens hantera en krissituation i sitt eget land och framstår som ett u-land resursmässigt för hela omvärlden. Jag tycker inte du skall uttala dig om taxibranschen i en tråd där du personligen förolämpar flera arbetande taxichaufförer innan du ens har satt din fot i en taxibil som chaufför. |
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dagens taxameter som dom seriösa bolagen/taxiförarna använder möjligör inte för förarna att i någon större utsträckning ta svarta pengar. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Då har man räknat med alla som AMS kastar in på deras värdelösa utbildningar som inte ger något. Om du är civilingenjör så ska du vara glad om du får slicka frimärken på posten idag. Det är dagens sanning. Så ser arbetsmarknaden ut. 2. Sverige har fått sämre och sämre sjukvård på sistone, köerna blir längre. Akut problem innebär idag att om du håller på förblöda får du akut hjälp, men behöver du en operation för att t.ex. kunna gå rätt för att kunna arbeta så ställs du i kö. Tragiskt men sant. Så fungerar det inte i de andra EU länderna. 3. Fängelserna vet jag inget om, det jag vet är att de kostar förmycket per fånge. Jag tror att man skulle få betydligt bättre valuta för pengarna om man gjorde en upphandling på dessa tjänster och tog ett anbud i Ryssland. Vem skulle våga fly då? PS! Sjukt att fångar får bättre mat än skolever m.m. Trodde det skulle vara ett straff att sitta inne. Citat:
Titta på Sverige, när lilla gudrun svepte in och skövlade lite skog så var Sverige´s regering snabb på att ansöka om bistånd från EU. Vilket man fick. |
|||
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() jämför skogen med usa´s katastrof då är det lite.. |
||
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. Tråden svänger litegrann
![]() Möjligen gör utlandsflyttade företag rätt för sig vad gäller ekonomi, men tydligen så flyttar man även ifrån det "svenska" miljötänket... http://www.miljo-utveckling.com/FMPro?-DB=...n.0=13156&-View *jaja, jag jobbar med Kvalité/miljö så lite skadad har man väl blett* |
|||
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ju inte så konstigt att det är dyrt att åka taxi i Sverige. Bilarna taxibolagen äger är ofta välutrustade (lyx?)bilar.
|
|||
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Citat:
Nu mer än 8mån senare så rullar det fortfarande timmerbilar i skytteltraffik till våra sågverk här. Man vågar fortfarande inte röra sig i skogarna med risk för att rotvältorna slår igen. Allt extrajobb runt stormen existerar också. * Kartor får ritas om * Vägar måste repareras pga den tunga traffiken. * Bensin stationer norrut kursar pga all traffik är nedflyttad. osv osv |
||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|