Kom ihåg mig?

Webbhotell för tidningssajt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-22, 01:27 #31
trig338 trig338 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Medlem

Det är spännande sen bytet. Jag ligger på clustered.nets vps med garanterad cpu på 4.5Ghz och RAM på 3072MB. Det kostar 60 GBP + att jag kör managed med dagliga backups i början (+ 30 pund).

Det funkar som en dröm. Och den största grejen är arbetet i Wordpress är blixtsnabbt. Ett moment som kunde ta 10-15 sek tar mindre en en halv nu. Det bara smäller till. Superskönt. Har skickat in cirka 10 tickets och ingen tog längre tid än 10 min. De har bara support till 22 men när man skickar tickets senare sitter de där ändå.

Plus att de flyttade alla mina wordpress-installationer från gamla hosten

Kör Directadmin som är lite trist men lätt att använda. Funderar på Cpanel med Fantastico för att man (tror jag) kan köra Noah's Classified gratis på den?
trig338 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 07:45 #32
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Spännande och kul att höra! Om du vill snabba upp det ytterligare, kolla på Google Gears till Wordpress :-)

Lycka till med allt!
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 13:48 #33
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Innocast Visa inlägg
Spännande och kul att höra! Om du vill snabba upp det ytterligare, kolla på Google Gears till Wordpress :-)

Lycka till med allt!
Det är väl en klientapplikation? Eller finns det en server-plugin. Haf googlat utan napp.

EDIT: aha det finns en offlinegrej i beta ser jag ju.

Senast redigerad av trig338 den 2009-09-22 klockan 13:51
Oläst 2009-09-22, 15:57 #34
smultronpusss avatar
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
smultronpusss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av trig338 Visa inlägg
Det är spännande sen bytet. Jag ligger på clustered.nets vps med garanterad cpu på 4.5Ghz och RAM på 3072MB. Det kostar 60 GBP + att jag kör managed med dagliga backups i början (+ 30 pund).

Det funkar som en dröm. Och den största grejen är arbetet i Wordpress är blixtsnabbt. Ett moment som kunde ta 10-15 sek tar mindre en en halv nu. Det bara smäller till. Superskönt. Har skickat in cirka 10 tickets och ingen tog längre tid än 10 min. De har bara support till 22 men när man skickar tickets senare sitter de där ändå.

Plus att de flyttade alla mina wordpress-installationer från gamla hosten

Kör Directadmin som är lite trist men lätt att använda. Funderar på Cpanel med Fantastico för att man (tror jag) kan köra Noah's Classified gratis på den?
Kul att höra bra recensioner om clustered.net, hade själv funderingar på att flytta över en wordpress-installation med 6-7k unika besökare per dygn till en vps hos clustered.

Valde dock istället att installera WP Tuner för att se vilka plugins som sög mest kraft på servern, med några tungladdade plugins utbytta mot lättare alternativ rullar den berörda sajten nu utan problem på shared-hosting istället.

Fördelen med ditt monster till VPS är ju att du har dina egen kostym att växa i. En egen kostym med resår kan man säga.. . Lycka till med din nya vps!
smultronpuss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-24, 06:10 #35
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Trig - har du installerat om alla dina "gamla" plugins eller är det fortfarande en mycket ren installation?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-28, 02:57 #36
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Trig - har du installerat om alla dina "gamla" plugins eller är det fortfarande en mycket ren installation?
Jag har inte exakt samma plugins men antalet är ungefär lika. Kör temat Headway (headwaythemes.com) som är lite annorlunda och har lite problem med flera plugins.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017