FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är spännande sen bytet. Jag ligger på clustered.nets vps med garanterad cpu på 4.5Ghz och RAM på 3072MB. Det kostar 60 GBP + att jag kör managed med dagliga backups i början (+ 30 pund).
Det funkar som en dröm. Och den största grejen är arbetet i Wordpress är blixtsnabbt. Ett moment som kunde ta 10-15 sek tar mindre en en halv nu. Det bara smäller till. Superskönt. Har skickat in cirka 10 tickets och ingen tog längre tid än 10 min. De har bara support till 22 men när man skickar tickets senare sitter de där ändå. Plus att de flyttade alla mina wordpress-installationer från gamla hosten Kör Directadmin som är lite trist men lätt att använda. Funderar på Cpanel med Fantastico för att man (tror jag) kan köra Noah's Classified gratis på den? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spännande och kul att höra! Om du vill snabba upp det ytterligare, kolla på Google Gears till Wordpress :-)
Lycka till med allt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
EDIT: aha det finns en offlinegrej i beta ser jag ju. Senast redigerad av trig338 den 2009-09-22 klockan 13:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Valde dock istället att installera WP Tuner för att se vilka plugins som sög mest kraft på servern, med några tungladdade plugins utbytta mot lättare alternativ rullar den berörda sajten nu utan problem på shared-hosting istället. Fördelen med ditt monster till VPS är ju att du har dina egen kostym att växa i. En egen kostym med resår kan man säga.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Trig - har du installerat om alla dina "gamla" plugins eller är det fortfarande en mycket ren installation?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte exakt samma plugins men antalet är ungefär lika. Kör temat Headway (headwaythemes.com) som är lite annorlunda och har lite problem med flera plugins.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|