FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Men om man ska fuska lite så kan man göra som metacrawler.com. Den tar dom bästa resultaten från dom största sökmotorerna och visar dom istället. Om de som ligger bakom metacrawler.com har byggt den bra så kan ja tänke mig att de inte ens behöver en databas :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
det sparar nog en en massa arbete. Men händer det inte att sökmotorerna ändrar sina sidor så man också måste ändra i sina filer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kostar ett sådant avtal något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nä, dom sökmotorer jag använder vill ha många sökningar. Men om man ska använda Google så kostar det.
Men det är ju inte lika roligt att göra en sådan sökmotor som en med en egen databas. Håll fast vid din ursprungliga idé. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jo de ska ja göra, fast de kul att veta hur de fungerar =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En idé som jag tror skulle vara intressant att utveckla är "riktade" sökmotorer. Säg att du är intresserad av sport (eller kanske enbart av fotboll), så kan du skapa en sport-sökmotor. Till sökmotorn pekar du ut några nyhetssajter, några sportsajter och eventuellt någon form av uppslagsverk (typ susning.nu eller annan med mer om sport!?). Marknadsför sedan sökmotorn som en sökmotor enbart för sport och sportresultat, eller enbart fotboll. Jag tror att en sådan skulle kunna bli mycket användbar. Nu är sport (eller fotboll) bara ett exempel, man skulle nog kunna tänka sig bättre ämnen, men vilket ämne som passar beror ju lite på vad du är intresserad av. Det är antagligen roligast, och resultatet blir bäst, om man satsar på ett ämne som man själv är intresserad av.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|