FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag menar med "branding" av .com är den återkommande exponering i all media, print,tv,radio. Det är ju användningen i dessa sammanhang som gör att .com som tld nöts och nöts in i folks medvetande och blir det första man tänker på t.ex vid direkt navigering. Vilket med tanke på den stora marknad och enorma omsättning som finns med domänparkering visar på att sökmotorer inte är enda sättet att besöka en website på. Det är ju trots allt dessa möjligheter till monetisering av de type-ins som gör att man behåller domänerna om de går >= break-even på årskostnaden, vilket i sin tur skapar "bristen" på bra domäner och driver upp priserna.
Citat:
Precis, av samma anledning som ovan, .se finns mer och mer i svenskars medvetande, för att exponeringen och kännedomen ökat. Jämför man .se med för 6-7 år sedan är skillnaden väldigt stor på den punkten. Sverige är klart inte ensamt om detta, samma sak händer i betydligt större länder. Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag gissar nog ändå på att de kommande tld-erna kommer möta samma problem som .info och .biz här i Sverige, USA och andra redan utvecklade länder. Dvs möjligen en domän man kan tänka sig att köpa ihop med .com om man redan har .net och .org. Rent konkret, var är skillnaden på denna satsning och tidigare satsningar på .info och .biz?
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
.info har 4,893,178 ergistrerade domäner och .biz har 1,969,783. (Då finns det ju betydligt fler TLDer som lyckats sämre) Skulle en ny gTLD under de första året/åren kunna hämta hem en sån kundstock vet jag inte om det ska ses som ett problem eller misslyckande.. Sen kan jag ju ge dig rätt i att vissa marknadsföringskampanjer varit mindre lyckade för dessa TLDer och på sikt gett dem en sämre status rent allmänt sett. Men vi ser ju nya TLDer lansera sig på helt olika och nya sätt hela tiden - se bara på .mobi, .eu, .asia och .me - alla med sin lilla speciella "touch" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Man kan ju surfa en hel vecka utan att stöta på en aktiv .info. Så vad han man tillfört som är positivt? Gossarna som funderat ut detta under 3 år har säkert tänkt till, visar det sig att det röstas igenom är det säkert en bra grej även. Dock är min personliga uppfattning att .info och .biz inte tillfört internet nåt positivt . Man har påfört en kostnad för det okunning/osäkra som notoriskt reggat sina varumärken i alla tld'er för att stävja varumärkesintrång allt på dera$ advokatbyrå$ inrådan. Man har även gynnat spammare som vill köpa slit och släng domäner för $1.95 på godaddy.
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Administratör
|
ok tar tillbaks $1.95 borde skrivit $0.99
5.90 kronor ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Agree!
Vet iofs inte om det är specifikt för .info och .biz att de sällan eller extremt sällan används som maindomän, fenomenet tycker jag visar sig ganska rejält i exempelvis .eu också. Fenomenet du beskriver anser jag dock är applicerbart på närmare 65% av världens samtliga domänregistreringar, men visst - hos vissa TLDer är det värre än hos andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
Citat:
(Tänkte nästan påstå att det av .SE förväntas komma en kraftigt subventionerad marknadsföringskampanj i december, efter de 2 senaste åren..men jag tror att jag håller inne med den, eftersom .SE är flitiga läsare här) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det var ett svårt jobb att ta över den mess som var skapad.
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |