Kom ihåg mig?

Altus AB sålt!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-10, 03:52 #31
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by N!kke@Jun 9 2006, 15:56
Tack Alexa för förklaringen. Jag tycker fortfarande att det finns en rejäl diskrepans i såväl textbehandling som tonläge när man jämför wester med de två tidigare kända identiteterna silversmycke och Altus Marcus Everflod.

Återstår då att fundera över vem som har glädje över att sprida budskapet att Altus skulle ha sålts för 80 miljoner, oavsett om wester == silversmycke == Altus Marcus Everflod

Skulle någon extern part kunna tjäna på att sprida ryktet? Tja... kanske, men bara för att starta just en sådan här tråd. Kanske i hopp om att någon från Altus ska stiga in och dementera försäljningen och därmed (implicit) bekräfta att en försäljning pågår...

Skulle Altus själva kunna tjäna på att sprida ryktet? Ja, om det har visat sig att det inte finns några om helst intressenter till företaget, och man i själva verket vill få det att verka som om det har blivit sålt.
Altus är ett AB, och det är bara att vänta till ägandeförhållandena har registrerats av Skatteverket.
Tids nog får vi veta helt enkelt.

Jag har dock fortfarande ingen som helst tilltro till uppgifterna att någon skulle vara beredd att ens fundera på att köpa Altus för 80 miljoner.
Varför inte? 80 miljoner må vara mycket, men detta är långt ifrån den dummaste affären som gjorts i Sverige.
Samtidigt kan köparna säga att köpsumman kan nå UPP till 80 miljoner om omsättningen är XXX kr år XXXX, annars blir köpsumman X miljoner.
Precis som med skype, uppnår de målen mot ebay får de ytterligare miljarder.
Det är mycket vanligt att man gör denna typ av affärer.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-10, 10:38 #32
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Johan H@Jun 10 2006, 03:52

Varför inte? 80 miljoner må vara mycket, men detta är långt ifrån den dummaste affären som gjorts i Sverige.
Samtidigt kan köparna säga att köpsumman kan nå UPP till 80 miljoner om omsättningen är XXX kr år XXXX, annars blir köpsumman X miljoner.
Precis som med skype, uppnår de målen mot ebay får de ytterligare miljarder.
Det är mycket vanligt att man gör denna typ av affärer.
Ja, det är mycket vanligt, men då handlar det inte om bolag i Altus "klass".
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 11:13 #33
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

ÄR det ingen mer än jag som funderat på vem den "hemliga" köparen är..eller vilket sammanträffande det är att Google Sverige också sitter i Sturegallerian - schyssta grannar för Altus ...eller ?

http://www.idg.se/ArticlePages/20060....se648.dbp.asp
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 11:16 #34
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Insinuerar du att Google skulle ha köpt Altus?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 11:26 #35
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Nja det var väl inte riktigt det jag menade i först rummet, utan snarare att Altus har väl inte alltid spelat med Goggles regelbok i handen, och de två har väl inte alltid varit överens. Det var nog mest det jag menade med "schyssta grannar för Altus ...eller ?"

Men när du ställer frågan sådär..så kan man ju börja fundera..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 11:55 #36
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar

Reg.datum: May 2004
Men hur kan någon köpa ett seo-företag som inte ens finns med i googles index ! ?
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 12:17 #37
juni juni är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
juni juni är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Det som förvånar en mest är nog att det inte kommit ut någon information om affären i några relevanta tidningar eller annan media. Det är ju brukligt vid denna typ av affärer, den nya ägaren brukar då gå ut med information om sitt nyförvärv.
Man kunde ju t.ex inte missa att Webbanalys sålts till Carat, och då pratar vi om en affär på "endast" 40 miljoner.

Denna debatt om ifall Altus skulle vara sålt eller inte och om den eventuella köpeskillingen tycks vara en "Never Ending Story".
juni är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 13:55 #38
Supermoderator

Supermoderator

Altus har vad jag förstått lagt sitt fokus på sälj medan Seologik har lagt fokus på sökmotoroptimering. Det är min personliga uppfattning efter att ha använt mig av båda parter och läst om dem här och på andra forum.

Att ha en bra produkt är givetvis bra. Men att ha en tillräckligt bra produkt och kunna sälja den är bättre än att ha den bästa produkten och ha problem att sälja den. Altus har en del missnöjda kunder och skrämmande personalpolitik; men de har väldigt många kunder och de flesta är tillräckligt nöjda för att betala för tjänsten.

Vem som har köpt behöver inte alls bli speciellt offentligt.

Nuvarande styrelse för Altus AB har varit styrelse sedan 2004-10-22. Om en försäljning genomförts borde styrelsen sannolikt ha förändrats sedan dess, men så har inte skett enligt bolagsverket.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 11:50 #39
putte74 putte74 är inte uppkopplad
Nykomling

putte74 putte74 är inte uppkopplad
Nykomling

Jag skulle inte bli förvånad om något invest bolag skulle köpa upp Altus. Kollar man på IRM´s senaste rapport om hur branschen ökar hela tiden så är det ju rätt målgrupp för investbolag idag. Sen om dom köper Altus eller något annat bolag har nog med bristande branschkunskap att göra.

Vad jag förstår så har Altus en bra omsättning idag och det borde ju innebära en bra vinst med vilket lockar en investerare.

Sen om bolaget har ett dåligt rykte så spelar det nog ingen större roll i denna världen.
Då det verkar som alla kastar sand på varandra hela tiden och "glömmer" att man sänker hela affärsmetoden genom att göra kunderna osäkra och rädda när dom läser alla dessa påhopp hela tiden.

Men men.. åter till ämnet. Stämmer rykterna så är det bara att gratulera Altus till en tryggad ekonomisk framtid.
putte74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 14:36 #40
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Börjar det inte bli lite tjatigt om Aluts? Var och varannan tråd i den här kategorin har handlat om Altus det senaste halvåret. Folk verkar vara intresserade, eftersom trådarna blir rätt långa. Men är det inte mer skvaller än information?

Hoppas att jag inte stöter mig med alla som gillar att diskutera Altus nu. Men jag tycker att det här börjar likna en syjunta och inte ett forum...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017