Kom ihåg mig?

Söker samarbete

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-12, 11:16 #31
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Tack för alla intresserade, har fortfarande inte hittat partner.

Erbjudandet upphör idag om 12 timmar och 44 minuter

Det jag vill få ut av det här samarbetet är någon som kan offline biten bra, så att jag kan fokusera på online biten.

Kanske finns det företag som kan ta över offline biten?
Vad tror ni om det.. hmmm
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-12, 11:31 #32
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag har inte varit där ringde för att boka rådgivning några dagar sedan och sa att det skulle behövas lån eller investering också.

Väntar på samtal från dem, de lär ringa nu i veckan skulle ta 1 vecka.
Men tror ALMI kommer att dröja ett bra tag, att man får göra allt ändå själv.

Som sagt företagande och skattefrågor är min svaga sida, så jag lär inte imponera på ALMI på den biten

Vore bättre med en driftig och ambitiös entreprenör som redan lyckats som partner, då kan man komma igång ganska omgående med det hela.

Jag vet exakt hur jag skall nå resultat/vinst men inte den blekaste när det gäller företagandet "offline". Troligen bättre också om jag får fokusera på det jag är bra på, då går det ännu bättre.

Varför backade ni från avtalet? Dåliga villkor?
När ALMI satt på tapeten för oss mailade vi med kort info kring vårat projekt, planer för tillväxt, affärsplan m.m (allt väldigt kort). Inom någon timme ringde de upp och möte två dagar senare. Första mötet blev allt klart men pga. avtalet/villkor som kan ifrågasättas vi backade. Idag är vi glada att vi inte gick med Almi - men de gör precis det du eftersöker och är bra rådgivare. Ta din affärsplan dit och få konstruktiv kritik från några som är respekterade för här verkar du inte ta åt dig kritik öht.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-12, 11:40 #33
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
När ALMI satt på tapeten för oss mailade vi med kort info kring vårat projekt, planer för tillväxt, affärsplan m.m (allt väldigt kort). Inom någon timme ringde de upp och möte två dagar senare. Första mötet blev allt klart men pga. avtalet/villkor som kan ifrågasättas vi backade. Idag är vi glada att vi inte gick med Almi - men de gör precis det du eftersöker och är bra rådgivare. Ta din affärsplan dit och få konstruktiv kritik från några som är respekterade för här verkar du inte ta åt dig kritik öht.
Väntar fortfarande på att dem skall ringa upp mig

Finns det inget företag som "stödjer" hela offline biten om jag betalar för det?
Att jag betalar dem säg 500kr-1000kr per månad och dem sköter allt vad offline heter med möten då och då.

Jag vill bara etablera något som har funkat bra utomlands i Sverige, det är inget nytt ide, så det kanske är därför jag verkar ovillig att höra på kritik.

Logiken är:
Det funkar utmärkt redan, så vad finns det att kritisera egentligen.
Oläst 2015-01-12, 11:50 #34
yakuzaemmes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Citat:
Väntar fortfarande på att dem skall ringa upp mig

Finns det inget företag som "stödjer" hela offline biten om jag betalar för det?
Att jag betalar dem säg 500kr-1000kr per månad och dem sköter allt vad offline heter med möten då och då.
Det du nämnt i tråden är redovisning, skattekonsulation och revision? Googla revisor så behöver du inte gå mer än 500m utanför din dörr så har du ett kontor där, jag lovar.

Du är beredd att betala upp till 1000kr per månad - men detta är igång inom 3 månader och vinstdrivande från start - hur har det gått från 300.000 till 3000? Detta går inte ihop..

Men ja, revisor är vad du eftersöker och de hjälper dig med allt pappersarbete så du kan fokusera på vad du kan.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-12, 12:05 #35
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det du nämnt i tråden är redovisning, skattekonsulation och revision? Googla revisor så behöver du inte gå mer än 500m utanför din dörr så har du ett kontor där, jag lovar.

Du är beredd att betala upp till 1000kr per månad - men detta är igång inom 3 månader och vinstdrivande från start - hur har det gått från 300.000 till 3000? Detta går inte ihop..

Men ja, revisor är vad du eftersöker och de hjälper dig med allt pappersarbete så du kan fokusera på vad du kan.
Det finns kostnader för att dra igång det på riktigt, det kommer att kosta om jag gör det själv också men då tar det längre tid då jag måste göra mycket av arbetet själv.

Ok kanske jag bör ringa runt och höra hur olika företag kan hjälpa mig, berätta hur det ligger till osv.
Oläst 2015-01-12, 13:33 #36
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
I all välmening Lindalicious så gick denna tråden nog inge vidare för dig. Tror inte du har imponerat på någon här med dina kunskaper inom webb / företagande / startup / affärsplaner / etc. Du har fått många fina råd här, och hade jag varit som du så hade jag noga övervägt dem samt bett en moderator att ta bort hela tråden.

Önskar dig dock all lycka till och hoppas att du kan komma tillbaka om 3 månader och hånskratta åt oss :-)
coredev är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-12, 13:59 #37
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Önskar dig dock all lycka till och hoppas att du kan komma tillbaka om 3 månader och hånskratta åt oss :-)
Jo tänkte det, men måste tänka på företagets rykte, så kan inte hånskratta
Oläst 2015-01-12, 23:01 #38
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Dragons... I'm out
Oläst 2015-01-13, 10:55 #39
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2013
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2013
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag inte skall ha "extern hjälp" funktionen, det jag syftar till är att jag inte behöver det för att få det hela att gå bra i början, självklart förstår jag poängen med större sortiment.

Tanken var att jag skulle expandera till Sverige under sommaren eller strax efter sommaren... Men tänkte om det finns en villig partner som ger lite push till denna projekt då kan jag dra igång den svenska delen redan nu, då varje dag som går är förlorade pengar.

Min nuvarande vinst har gått till utveckling av ytterligare "tjänster" över 100K senaste halvåret så jag får vänta ett tag för att tjäna in till expantionen i Sverige om jag vill göra det helt själv.

Jag vet vad jag gör och det fungerar redan, bara för att jag inte ger alla detaljer betyder det inte att jag inte vet vad jag gör.

Jag vet EXAKT vad jag gör och kan denna projekt ut och in, men som sagt offline företagande är inte min starka sida.

Är det någon som är seriös kan vi träffas och prata, så inser denna att det är bästa erbjudandet någonsin jag kommer med. Att gå i extremt mycket detaljer gör jag inte förrän jag vet att vi skall samarbeta på riktigt.

Många utan kreativitet...
Är du säker på att din idé är så bra? Om du redan finns i flera länder och det går bra - borde inte vinsten på ett halvår överstiga 100 000 kr? Jag menar, det skulle ju kunna bli en miljardindustri på bara några år..

Sorry, pengar finns men som andra skriver så är det inte speciellt så givande att ens boka ett första möte för att talas vid vad allt handlar om.

Men ett tips på vägen - det du söker med "offline"-företagande kan du lätt anlita konsulter för. Jag kan ingenting om den biten heller direkt, jag skickar bara iväg alla mina papper till min bokföringsbyrå och tar emot en faktura på 10-20 lök per år.
MrClick är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-13, 13:06 #40
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av MrClick Visa inlägg
Är du säker på att din idé är så bra? Om du redan finns i flera länder och det går bra - borde inte vinsten på ett halvår överstiga 100 000 kr? Jag menar, det skulle ju kunna bli en miljardindustri på bara några år..

Men ett tips på vägen - det du söker med "offline"-företagande kan du lätt anlita konsulter för. Jag kan ingenting om den biten heller direkt, jag skickar bara iväg alla mina papper till min bokföringsbyrå och tar emot en faktura på 10-20 lök per år.
Jag är säker, problemet är den att jag är lite "dum" som ger bort hälften i utbyte mot offline hjälp. Så inte undra på att det låter overkligt.

Vad är det för företag som sköter offline biten, är det bara bokföringen dem sköter?
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017