Kom ihåg mig?

Ipeer raderade min VPS utan förvarning!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-02, 09:55 #1
stratosg stratosg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
stratosg stratosg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Red flag Ipeer raderade min VPS utan förvarning!

Tänk Dig själv att ha allt fungerande på Din server och sedan märker Du plötsligt att servern inte svarar. Vid inloggning på kontrollpanelen visar det sig att servern inte fått problem och stannat utan att KONTOT ÄR UTPLÅNAT. Det finns ingen subscription kvar! Den här skräcksituationen upplever jag just nu hos Ipeer där jag varit VPS-kund ett antal år.

Först trodde jag att det gällde någon obetald faktura. Men nej, allt är betalt till 2013-08-15.

Jag mailade Ipeer supporten och fick svaret:

"Hej,

Vi stängde ner noden idag som denna VPS ligger på. Vi har försökt gå tag i dig upprepade gånger sedan i februari utan att få svar.

Servern dessvärre nerstängd och borttagen.

mvh

Victoria Altin"

Försökt få tag på mig sedan februari? Det måste uppenbarligen vara lögn. Sedan februari har jag varit i kontakt med supporten några gånger och ett antal fakturor har nått mig och betalts varför man åtminstone haft min epostadress och vanliga postadress. Man kunde dessutom ha stängt av servern (inte raderat den) för att påkalla min uppmärksamhet.

Jag är helt skakad över detta. Det låg flera personers samlade epost på servern samt resultatet av åtminstone 7 års programutveckling. Givetvis har jag en del egna backuper (via FTP) men de är inte helt up-to-date då jag varit sjuk länge, bytt dator hemma etc.

Nu måste jag försöka sopa upp spillrorna efter detta övergrepp av Ipeer. Inte lätt när man är sjuk. Nu funderar jag på FS data, Gelsys m fl inför framtiden. Ipeer fungerade bra tekniskt men administrativt är man en katastrof. Inte bara att man raderar en kunds server utan påminnelser brukade komma samtidigt med fakturor, man kunde inte betala årsvis (bara månadvis) och man kunde inte få fakturor via epost.
stratosg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017