FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, men om man nu skulle börja "smått" för att lära sig lite hur allt fungerar, tror ni det är möjligt att köra det på en linux OS som körs virtuellt på min windows dator?
Datorn är tillräkligt stark med 100/100, men frågan är om dns/ip och liknande om det fungerar om man kör det virtuellt med exempel VirtualBox? Eller måste man köra med en egen låda för endast servern? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om det bara är för att testa själva funktionerna så är det väl helt okej. Är det för att börja affärerna och sälja ut till kund borde du rimligen genast överväga en dedikerad server inhyst i en serverhall med någon form av redundans avseende först och främst kraft och internet...
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som Xamda säger fungerar det, men de flesta bredbandsleverantör (såvitt jag vet) tillåter inte privata linor att agera kommersiellt. Om jag har fel får någon gärna rätta mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men vet kunder som kör hosting på våra privata bredbandstjänster, dock så erbjuder vi statiska /29 nät till kunderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad kostar transit bandbredd idag? Kostade ca 2kr GB sist jag var med i leken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror nog de flesta räknar transit i Mbit enl. 95/98:e idag och inte överförd datamängd i GB. Fast jag
kanske har fel? Vi betalar i alla fall per Mbit. Och i låga volymer kan Mbit-kostnaden ligga på någon hundring och uppåt. Vid större volymer (commit) sjunker det såklart. Men räkna med att 100 Mbit i alla fall kostar 50+ kr/Mbit så ligger vi nog nära sanningen. Senast redigerad av KristianE den 2012-06-12 klockan 23:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|