FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I vårt fall ser vi öppenheten som något bra oavsett om vi är bäst eller ej. Det ger oss också möjlighet att se hur vi fungerar och ger oss incitament att förbättra. Allt vi önskar är att det är en rättvis spelplan så att säga. Det finns rätt avancerade sådana här lösningar i cloud computing-världen. City Cloud är med i cloudharmony.com och Cloud sleuth är snygg också där de mäter accesstider bland annat. https://cloudsleuth.net/web/guest/global-provider-view Kombinera prestanda, accesstider och upptid så skulle en sådan här tjänst vara ruskigt lockande för folk att besöka. Fungerar internationellt också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() ![]() Vi erbjöd också direkt att få vara med och vi kör lastbalanserat även vi och jag har påtalat det för osueco att det är svårt att jämföra webbhotell som kör lastbalanserat med hotell som kör singel servrar. Samtidigt tycker jag att det är intressant att se att vi får bättre värden än ni på citynetwork, johan1234, vi kör bägge lastbalanserat. En skillnad som kanske finns är att vi har installerat för en tid sedan infiniband, inte bara mellan noder utan även mot mysql servrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kommer sätta till mer under hösten för att prioritera prestanda än mer. Det är absolut något som sätter webbhotell isär idag. Utan tvekan hade det varit intressant att se loopia och binero - det är ju dock inte så svårt. Binero hade erbjudande för några kronor att köra ett helt år. Om det inte togs rakt upp och ner så vet jag inte vad som skall få denna tjänst att få fart. Hugg ett bra erbjudande och se till att få med folk. Ägaren kan ju börja sälja på annonser - med lite trafik betalar många av oss säkert en slant. Se som det slåss om annonserna på denna sida... rätt stora pengar där - så det måste till en satsning för att detta överhuvudtaget skall vara intressant eller ge något.
Sedan är det jätteviktigt att när man tittar på ett sammanställt värde - att det verklien representerar väl. Dvs någon är snabbare än andra på något - frågan är vad är viktigast - läsa eller skriva? Bör det viktas lika. Vad kräver en sajt idag för att vara snabb för användaren och vad bör prioriteras i viktningen. Inte helt lätt att hitta en bra väg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Såg att lite har förbättras nu och att Loopia är med, roligt!
![]() En sak jag nu tänkte på är ju att det mäts endast write file, vilket är bra, men när det gäller webbservrar så är read file snäppet viktigare, går det att lägga till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Visst är read viktigare än write. Det håller jag med om, tanken bakom att vi inte mäter read är för att själva read operationen ingår i t.ex. compile.
Men det read kanske förtjänar en helt egen mätning. En annan fråga är vilken sammanvägning som är bäst för att göra själva rankingen. Alla siter belastar ju hosten olika. Förslag på justeringar av rankingen mottages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
EgenSajt har haft konstant samma värden under hela dagen och kör man test skriptet manuellt får man olika värden så det är något som inte fungerar som det ska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi snackade tidigare om att det vore bättre att använda medelvärden för rankingen. Så det har vi ändrat nu och kör på 24-timmars medelvärde.
Då egensajt.se ger en jämn prestanda så blir det vädligt små variationer på värdena. Jag kollade några medelvärden och de såg korrekta ut. Jag kollade också några värden direkt från test skriptet och det verkar stämma med datan som visas. Som sammanfattning så tror jag tror att det bara handlar om att vi gått över till att visa medelvärden i rankingen. Därmed så blir ranking tabellen mer stabil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Jo, du har rätt, bra att det gick över till medelvärden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så nu är loopia och Binero också med. Finns det fler hotel som är viktiga att ha med?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|