FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
De har haft epoststrul nu i någon dag som löstes under dagen men hostingdelen fungerar alldeles utmärkt den senaste tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nere igen?
Kommer varken in på sidor som är hostade hos Loopia eller loopa.se. Står ingen info i deras driftblogg heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jösses, trodde jag skulle slippa problem då jag dumpade Loopias webhotell och flyttade till EC2. Jag menar, inte ens Loopia kan väl misslyckas med att drifta DNS-en?
My mistake. Ska åtgärda så snart Loopia får igång sin verksamhet så de kan kommunicera med deras snabbt krympande kundbas igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Pinsamt... Aldrig varit med om en leverantör som inte ens kan hålla igång sina DNS-servrar. Har de aldrig hört talas om redundans?
Har varken tid och lust att slänga upp en egen DNS, så kan någon rekommendera ett bra och prisvärt alternativ som erbjuder liknande Loopias DNS-administrering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
http://www.wn.se/t1044864-15-2.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Konstigt att deras inlägg är daterat "2010-11-30 15:20" då jag speciellt kollade deras blogg innan jag skrev mitt inlägg. Men men, det kan man ju spekulera vidare kring någon annan stans.
Nu vet jag iaf varför det strular. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det värsta med loopias dns'er är inte att de alla står i samma hall. det värsta är att man inte ens tillåts sätta upp en egen secondary dns för domäner hos dem. detta måste vara 3-4 gången senaste 12 månaderna som de har problem med dns'er (antingen enskilt eller pga nät eller liknande), otroligt att de inte får till det.
det enda som är mer otroligt är att jag är så korkad så att jag fortfarande har kvar någonting där. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|