Kom ihåg mig?

AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-22, 22:54 #31
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Vore ju vettigt om hotell med mindre än 5 recensioner inte kom med med på listan i början. Blir lite missvisande när ett hotell har en recension som ger dem 100% och då ligger etta före ett med 5-6 stycken som då troligen har en mer nyanserad betygssättning.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 08:04 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Vore ju vettigt om hotell med mindre än 5 recensioner inte kom med med på listan i början. Blir lite missvisande när ett hotell har en recension som ger dem 100% och då ligger etta före ett med 5-6 stycken som då troligen har en mer nyanserad betygssättning.
Instämmer.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 14:06 #33
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Några kommentarer:

1.) Vad har guiden för koppling till WN då ni kan visa trådar från WN på Er site? Självklart är ju WN inte en organisation och något samarbetsavtal lär väl knappast finnas - Men det borde vara bra att tydliggöra hur det faktiskt förhåller sig?

2.) Det känns ju inte ett dygg seriöst om man gör en filtrering av webbhotell. När jag började med prisjämförelser på internet för en sådär 10 år sedan hade jag samma inställning men kom snabbt fram till att det är kunden som får välja. Många bredbandsoperatörer har haft löjligt låga priser under många år men dom omsätter flera miljarder, är dom i så fall oseriösa? Att i överhuvudtaget filtrera information är dåligt - Hur kan man då lita på att vad som står om webhotellen kommer från dom?

3.) Branschen borde kunna jobba med en central databas. Detta lyckades jag väldigt bra på Bredband då både Prisjakt, Kelkoo, Torget mfl. använde samma databas vilket gjorde bredbandsoperatörerna glada. Comparias har idag 131 webbhotellstjänster, vilket är en stor del av marknaden. Alla företag kan när som helst logga in och ändra sina tjänster. Detta syns även på exempelvis Internetworld (Ni vet dom som gör sveriges största webbhotellstest..)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 22:37 #34
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
2.) Det känns ju inte ett dygg seriöst om man gör en filtrering av webbhotell. När jag började med prisjämförelser på internet för en sådär 10 år sedan hade jag samma inställning men kom snabbt fram till att det är kunden som får välja. Många bredbandsoperatörer har haft löjligt låga priser under många år men dom omsätter flera miljarder, är dom i så fall oseriösa? Att i överhuvudtaget filtrera information är dåligt - Hur kan man då lita på att vad som står om webhotellen kommer från dom?
Tack studiox för ditt inlägg, det är just detta som jag har försökt övertyga FredrikMH, att inte filtrera bort mitt gratispaket, men utan att få gehör för det, däremot till min stora glädje valde http://www.webbhotelljury.se/ att ta med alla mina 3 paket, inkl. gratis paketet, inkl. www.comparias.se
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 11:33 #35
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Det är sant, men det är så pass få recensioner inne nu och under topplistan står det hur många recensioner de har. Något jag kanske bör visa över allt dock.

Citat:
Några kommentarer:

1.) Vad har guiden för koppling till WN då ni kan visa trådar från WN på Er site? Självklart är ju WN inte en organisation och något samarbetsavtal lär väl knappast finnas - Men det borde vara bra att tydliggöra hur det faktiskt förhåller sig?

3.) Branschen borde kunna jobba med en central databas. Detta lyckades jag väldigt bra på Bredband då både Prisjakt, Kelkoo, Torget mfl. använde samma databas vilket gjorde bredbandsoperatörerna glada. Comparias har idag 131 webbhotellstjänster, vilket är en stor del av marknaden. Alla företag kan när som helst logga in och ändra sina tjänster. Detta syns även på exempelvis Internetworld (Ni vet dom som gör sveriges största webbhotellstest..)
1. Koppling till WN? Förstår inte riktigt vad du menar men jag har valt att visa trådar på WN eftersom det ger en intressant bild av webbhotellets historia. Förstår inte riktigt vad du yrar om organisation och samarbetsavtal?

2. Vad är det som inte känns seriöst? Att jag på förväg inte vill ha med gratis webbhotell? Det är i så fall redan besvarat i tråden och inget som vi behöver dalta med. Sen är det stor skillnad på att ha låga priser eller att ge något gratis.

3. En central databas för webbhotell? Det finns så enormt mycket fler parametrar att ta hänsyn till än om man jämför bredband exempelvis. Så det är inte lika lätt att lösa.

Senast redigerad av FredrikMH den 2010-05-24 klockan 11:35
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 23:53 #36
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
1. Koppling till WN? Förstår inte riktigt vad du menar men jag har valt att visa trådar på WN eftersom det ger en intressant bild av webbhotellets historia. Förstår inte riktigt vad du yrar om organisation och samarbetsavtal?
Tack, det var snällt att insinuera att jag yrar, jag är otroligt vinsen, kan knappt stava mitt eget namn..
På vilket sätt visar du trådar från WN? Har WN ett API som jag missat eller screenscrapar du WN?

Citat:
2. Vad är det som inte känns seriöst? Att jag på förväg inte vill ha med gratis webbhotell? Det är i så fall redan besvarat i tråden och inget som vi behöver dalta med. Sen är det stor skillnad på att ha låga priser eller att ge något gratis.
I så fall behövde du inte vara på min argumentation.

Citat:
3. En central databas för webbhotell? Det finns så enormt mycket fler parametrar att ta hänsyn till än om man jämför bredband exempelvis. Så det är inte lika lätt att lösa.
Det har du självklart rätt i, vi har 43 variabler för webbhotell exempelvis. Totalt i vår databas har vi 602 variabler för samtliga områden vi jämför så komplexiteten förstår vi. Det var mest en öppen fråga då det efter att vi lanserade en jämförelse av webbhotell dykt upp ett par nya leverantörer och det hjälper ju inte direkt webbhotellen.
Oläst 2010-05-25, 13:59 #37
FredrikMHs avatar
Supermoderator

Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Tack, det var snällt att insinuera att jag yrar, jag är otroligt vinsen, kan knappt stava mitt eget namn..
På vilket sätt visar du trådar från WN? Har WN ett API som jag missat eller screenscrapar du WN?
Du behöver inte tolka det så ordligt som du gör Men nej, WN har inget API så vitt jag vet.

Citat:
Det har du självklart rätt i, vi har 43 variabler för webbhotell exempelvis. Totalt i vår databas har vi 602 variabler för samtliga områden vi jämför så komplexiteten förstår vi. Det var mest en öppen fråga då det efter att vi lanserade en jämförelse av webbhotell dykt upp ett par nya leverantörer och det hjälper ju inte direkt webbhotellen.
Eller så får webbhotellen lägga fokus på det tjänster som är bäst för dem. Det bästa hade varit om de genererade ett xml-dokument utformat efter en standard men det kommer alltid finns jämförelsetjänster som vill vara mer eller mindre detaljrika än de andra så jag tror inte det fungerar.

43 variabler täcker de mest grundläggande, men det går säkert att fylla på med ett par hundra till om man vill.
Oläst 2010-05-29, 16:06 #38
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Du behöver inte tolka det så ordligt som du gör Men nej, WN har inget API så vitt jag vet.
Hur gör du får att få in trådarna från WN då?

Citat:
43 variabler täcker de mest grundläggande, men det går säkert att fylla på med ett par hundra till om man vill.
Baserat på din produktsida så har jag 100% mer variabler än du, så du har alltså hälften av vad som är grundläggande :-)
Oläst 2010-05-29, 17:02 #39
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:

Baserat på din produktsida så har jag 100% mer variabler än du, så du har alltså hälften av vad som är grundläggande :-)
Antagligen så söker han trådar och lägger in dem manuellt?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 07:35 #40
FredrikMHs avatar
Supermoderator

Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Jag lägger inte in dem manuellt, så jag antar att "web scraping" är den rätta termen. Men jag förstår inte varför tekniken jag använder spelar någon roll?

Citat:
Vad är ditt syfte i tråden? Marknadsföra din egna tjänst? Var snäll och gör det någon annan stans istället isf...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017