FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Vore ju vettigt om hotell med mindre än 5 recensioner inte kom med med på listan i början. Blir lite missvisande när ett hotell har en recension som ger dem 100% och då ligger etta före ett med 5-6 stycken som då troligen har en mer nyanserad betygssättning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Instämmer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Några kommentarer:
1.) Vad har guiden för koppling till WN då ni kan visa trådar från WN på Er site? Självklart är ju WN inte en organisation och något samarbetsavtal lär väl knappast finnas - Men det borde vara bra att tydliggöra hur det faktiskt förhåller sig? 2.) Det känns ju inte ett dygg seriöst om man gör en filtrering av webbhotell. När jag började med prisjämförelser på internet för en sådär 10 år sedan hade jag samma inställning men kom snabbt fram till att det är kunden som får välja. Många bredbandsoperatörer har haft löjligt låga priser under många år men dom omsätter flera miljarder, är dom i så fall oseriösa? Att i överhuvudtaget filtrera information är dåligt - Hur kan man då lita på att vad som står om webhotellen kommer från dom? 3.) Branschen borde kunna jobba med en central databas. Detta lyckades jag väldigt bra på Bredband då både Prisjakt, Kelkoo, Torget mfl. använde samma databas vilket gjorde bredbandsoperatörerna glada. Comparias har idag 131 webbhotellstjänster, vilket är en stor del av marknaden. Alla företag kan när som helst logga in och ändra sina tjänster. Detta syns även på exempelvis Internetworld (Ni vet dom som gör sveriges största webbhotellstest..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2. Vad är det som inte känns seriöst? Att jag på förväg inte vill ha med gratis webbhotell? Det är i så fall redan besvarat i tråden och inget som vi behöver dalta med. Sen är det stor skillnad på att ha låga priser eller att ge något gratis. 3. En central databas för webbhotell? Det finns så enormt mycket fler parametrar att ta hänsyn till än om man jämför bredband exempelvis. Så det är inte lika lätt att lösa. Senast redigerad av FredrikMH den 2010-05-24 klockan 11:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
På vilket sätt visar du trådar från WN? Har WN ett API som jag missat eller screenscrapar du WN? Citat:
Det har du självklart rätt i, vi har 43 variabler för webbhotell exempelvis. Totalt i vår databas har vi 602 variabler för samtliga områden vi jämför så komplexiteten förstår vi. Det var mest en öppen fråga då det efter att vi lanserade en jämförelse av webbhotell dykt upp ett par nya leverantörer och det hjälper ju inte direkt webbhotellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
43 variabler täcker de mest grundläggande, men det går säkert att fylla på med ett par hundra till om man vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Baserat på din produktsida så har jag 100% mer variabler än du, så du har alltså hälften av vad som är grundläggande :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag lägger inte in dem manuellt, så jag antar att "web scraping" är den rätta termen. Men jag förstår inte varför tekniken jag använder spelar någon roll?
Vad är ditt syfte i tråden? Marknadsföra din egna tjänst? Var snäll och gör det någon annan stans istället isf... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|