FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Friande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
102 | 68.00% |
Fällande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 32.00% |
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#361 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns ingen större relation mellan filmstorleken och torrentstorleken. Jag gjorde en test: medelstorleken på 277 st slumpmässigt valda torrent-filer (största delen var filmer) var 28kB. Minsta var 1kB och den största var 376kB. En 300kb torrent är mkt ovanlig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
|
|||
Medlem
|
En gigantisk server med 16 000 piratkopierade filmer har beslagtagits i Brandbergen.
Datorn tillhörde enligt Antipiratbyrån den hemliga fildelningsringen "Scenen". – Det är ett gigantiskt beslag – det största som gjorts i Sverige, säger Henrik Pontén, jurist på Svenska Antipiratbyrån. Citat:
Aftonbladet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
omg...okej, here we go...
Citat:
Alla andra förutsättningar varande samma, så stämmer det även att ju större fil torrentfilen pekar mot, desto större blir torrentfilen. Andra saker som påverkar torrentfilens storlek är "komplexiteten" hos det den pekar mot (detta innebär att gör du en torrentfil för din Office installations CD så blir torrentfilen större om du bibehåller mappstrukturen synlig, än om du gör t.ex. en .iso fil av/från skivan ) och dessutom påverkar självklart den valda storleken på delarna i torrentfilen då detta står i direkt relation till hur många delar det blir (helt enkelt, ju mer information torrentfilen innehåller, desto större blir den, smart va..) Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det känns som det är svårt att ställa krav på skadestånd för förlorad försäljning för samma kopieringar båda hos tpb och hos "scenen". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
gummianka, sluta snacka dynga. Storleken har ingen direkt koppling till torrentfilens storlek. Jag har en film på 1.3 GB och torrentfilen är på 13 kB, en annan då är filmklippet på 358 MB och torrentfilen på 15 kB. Ska jag skicka torrentfilen på 13 kB till dig så du får ta fram dina 30 sekunder mobilfilm?
EDIT: Det är en hockeybockeymatch som jag har filmat och sen konverterat till DivX. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, gummianka: lägg ner, du har fel.
300kb stora torrentfiler som pekar på filmer är mkt mkt ovanliga. Sen är det bara komiskt när du börjar snacka om office-skivor, när ni från början pratade om filmer. Sällan har jag sett nån vända och vrida på sina synpunkter så ofta bara för det ska se ut om man har rätt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
|
|||
Medlem
|
Tittade bara in snabbt på TBP:
Film 1 på 1.4 GB Torrent storlek: 15,4kb Film 2 på 700MB Torrent storlek: 55,4kb Intressant länk kanske: http://azureuswiki.com/index.php/Torrent_Piece_Size |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#369 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#370 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har fortfarande svårt att förstå hur torrent-filen alls ska kunna ses som ett verk och i så fall hur man skulle kunna äga rättigheterna till densamma. Det är ungefär som att man skulle göra en screendump på valfri filmsekvens och påstå att man skapat något unikt på egen hand.
Egentligen bryr jag mig inte så mycket, håller bara tummarna för en fällande dom.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|