FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bara en fundering jag har, eftersom jag själv funderar på att göra en egen agent..
Är det ur ett juridisk perspektiv okej att läsa in andras sidor och plocka ut viss information (t.ex. pris)? Jag antar att det kan jämställas med ett citat (dvs. det är okej att citera en liten del av sidan så länge man upplyser om källan) - men hur är det med själva scanningen av sidan (speciellt om det görs regelbundet)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett tag funderat på att göra en prisagent inom ett speciellt område....eftersom jag endast kan grunderna inom html m.m så har jag tänkt att jag kommer aldrig klara av att göra en sådan sida. Men är det någon som känner för att lyssna på min ide och kanske samarbeta, hjälpa mig med lite kod m.m så skicka ett pm!
Jag är inte så insatt i det här med prisagenter så min ide kanske inte är bra eller redan finns? /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Undrar om man i framtiden kommer se mera av att priset står i en gif bara för att försvåra prisagenter att skanna av sidan.
/Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Eller är det en kombination av alla metoder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
![]() Några prejudikat har jag inte snavat över, men ett enstaka pris som sådant är fakta och jag kan inte se hur det skulle kunna skyddas. En sammanställning av uppgifter kan möjligen ha katalogsskydd, men det skulle jag inte satsa några pengar på. Att häva verkshöjd bör rimligen bara leda till en utskrattning. Återstår att se om något intressant kan komma av Blocket vs. Allaanonnser om det går längre än offentlig armbrytning, även om parallellerna är långt från hundraprocentiga. Parentes. Blocket kunde droppa ett mail till Tradera med flera där de nämner sin avsikt att blockera allaanonnser, hakar de på så är allaanonnser vips så gott som irrelevanta. Citat:
Citat:
Ersättning till medverkande företag? Jösses nej, ska någon part ha ersättning så är det jag! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att inte finnas med innebär bara att man får mindre besökare ![]() De flesta hör av sig och vill vara med nuförtiden ![]() //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() (nu kan man ladda ner deras prislistor från tradedoubler!) //Jonas |
||