FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter faktiskt konstigt att ni inte skulle kunna köra en ren Wordpress-installation med det besökarantalet på Binero.
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kollar nu på europeiska managed vps. Tänkte välja nån stor men billig och med support för dumma kunder ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilka plugins använder ni?
Om ni bara använder några få plugins på en helt ren installation men ändå lyckas ha västvärldens segaste site så kanske det beror på vilka plugins ni använder, eller att ni laddar material (typ trackingkod) från en annan site som segar ner laddningen av er. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En virtuell server och optimering av kod är nog en bra
mellanväg. För de pengarna du nämner kan du få nån gig RAM eller två, en hel del disk och Linux. Eftersom du kör WP så blir en Linux-installation bra. När det gäller utländska VPS:er så ska du ta i beaktande vilket land dina läsare kommer ifrån. I Sverige är det vanligt att trafiken som ingår ska vara till 80% inom landet och 20% utrikes. Om även den VPS:en du väljer nere i Europa kör samma mängd och din site är svensk, då kan det blir problematiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog inget fel med er service kjette, men det blev en sur läxa för oss att inse att det är dags att ta ett större steg uppåt. Jag har alltid varit klar över att man får vad man betalar för och 1 300 är inte så mycket.
Nu står det mellan Europhase och clustered.net. Med pundet på 11 kronor är det riktigt billigt i England ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är minne som DIN VPS har tillgång till, inte som delas. Jag betalade 306kr inkl moms per månad med 512Mb minne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då många rekommenderar VPS eller dedikerad server, glöm inte bort att det även då krävs underhåll av installationen i form utav uppdateringar av operativsystemet, hantering av brandvägg etc. Det tillkommer ju alltid administration av servern när man väljer att ha en egen.
Hade jag haft en mindre budget och själv saknat förståelse om hur man underhåller en server så hade jag nog kört på ett bra webbhotell i stället, just för att bespara mig administrationen. Men det är klart, man kan ju alltid köpa en konsultimme varje månad för att se till att installationen är bra och uppdaterad. Och om du ska ha en kontrollpanel för att hantera domäner och e-post så är minimikravet 512 mb ram. En kontrollpanel gör generellt sätt servern lite långsammare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man KAN ju betala för underhållet på servern också, men det kostar ofta en skaplig slant
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|