Kom ihåg mig?

Har du slutat fildela?

Visa resultat för omröstning: Har du slutat fildela?
Ja: Handlar mera nu! 0 0%
Ja: Handlar som förut! 6 5.17%
Ja: Handlar mindre nu! 3 2.59%
Ja: Jag har slutat att fildela helt! 7 6.03%
Nej: Fildelar mindre! 27 23.28%
Nej: Bryr mig inte! 45 38.79%
Nej: Jag skyddar mig nu! 17 14.66%
Vad är fildelning? 0 0%
Har aldrig fildelat upphovsrättsskyddad! 11 9.48%
Antal röster: 116. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-10, 12:53 #21
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Originally posted by patrikweb@May 10 2009, 02:14
Om man ska ta film till exempel, det är lätt att ladda hem en film varje kväll att se på. Om inte den möjligheten fanns så kan ingen person vara så dum att tro att någon hade råd att hyra en film varje dag att sett på.
Jag och min familj tjänar inte mer än någon annan och vi har lätt råd att hyra en film de gånger vi tittar på video, och lösningen för de som behöver titta på film varje kväll är inte att ladda ner illigalt utan är att sluta med detta missbruk tycker jag.

En sak de borde göra istället är att lära sig webbprogrammering och skapa nåt bra på internet istället
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-10, 16:15 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Originally posted by -patrikweb@May 10 2009, 02:14
Eller är dom rädda att folk ska kolla på filmen och se hur dålig den kanske är och då välja att inte blivit blåst på betalat för bio för den?

Vad har du själv för villkor som företagare ? Får jag prova en dedikerad server hos dig i 3 månader utan att betala så jag är säker på att du verkligen levererar vad du säger innan jag bestämmer mig för om jag vill betala eller inte...
Skildnaden är att det är en fysisk produkt, skulle man kunna göra en kopia av den på samma sätt som en film så det inte skulle kostat mig något för mig så visst.

Citat:
Originally posted by -danielos@May 10 2009, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Om man ska ta film till exempel, det är lätt att ladda hem en film varje kväll att se på. Om inte den möjligheten fanns så kan ingen person vara så dum att tro att någon hade råd att hyra en film varje dag att sett på.
Jag och min familj tjänar inte mer än någon annan och vi har lätt råd att hyra en film de gånger vi tittar på video, och lösningen för de som behöver titta på film varje kväll är inte att ladda ner illigalt utan är att sluta med detta missbruk tycker jag.
En sak de borde göra istället är att lära sig webbprogrammering och skapa nåt bra på internet istället

Haha missbruk? Är nog jag som har förmycket fritid då :P

Fast man kan väl fråga sig om det är någon skildnad att se gammla filmer som visas på tv eller serier än att ladda hem dom och se på dom istället.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-10, 19:48 #23
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Fast man kan väl fråga sig om det är någon skildnad att se gammla filmer som visas på tv eller serier än att ladda hem dom och se på dom istället.
Och generellt så måste man fråga sig om man verkligen tror att det är nerladdningar av gamla filmer som är problemet för de artister som har gjort musik (det senaste året) samt programvaruföretag att få tillbaka för de utlägg man har gjort (för de nyaste versioner av program).

Problemet är knappast alla som laddar ner gammalt material, jag lovar att äta upp mitt hatt om någon blir åtalad för att ha laddat ner gamla filmer och sedan tittat på dom hemma.
Oläst 2009-05-10, 19:59 #24
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Mycket flitig postare

TPB blev ju åtalade för att länka till Beatles - Let It Be (år 1970), Diablo 2 (år 2000), Petter - Mitt Sjätte sinne (1998), Petter - Bananrepubliken (1999),
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-10, 20:09 #25

Citat:
Originally posted by WizKid@May 10 2009, 19:59
TPB blev ju åtalade för att länka till Beatles - Let It Be (år 1970), Diablo 2 (år 2000), Petter - Mitt Sjätte sinne (1998), Petter - Bananrepubliken (1999),

Är just det jag menar, är ju jävla påhitt att dom förlorar så mycket pengar på all nerladdning.

Skulle vilja se hur mycket pengar dom har förlorar i att folk laddat ner just dom sakerna.
Oläst 2009-05-10, 22:37 #26
Danieloss avatar

Danieloss avatar

WizKid, när det gäller rättegångar och åtal, så tar man ju de halmstrån man kommer åt, självklart har TBP haft mer "heta" grejer än så som man inte har haft material nog för att kunna bygga ett åtal på.
Oläst 2009-05-10, 22:59 #27
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Du menar att det skulle vara svårt att få fram sådana bevis som de hade i domstolen på nyare filmer och album?

Och nu sökte de även skadestånd för just dessa länkarna och nu har jag inte siffrorna men jag har enormt svårt att tro att de inte ville ha enorma mängder pengar för Beatles albumet. Men du får gärna motbevisa mig.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-10, 23:29 #28

Hela åtalet i sig var ju rena jävla skämtet, sedan att beräkna ett skadestånd där värdet blir högre bara för att det är utan DRM samt inte fanns att köpa på internet.

Måste vara en av dom dumste saker man har hört, om någon slår sönder din bil så kan du ju inte kräva mer värde för bilen i skadestånd bara för att den inte gick att köpa på internet :P

Sedan funderar jag på dom som laddat dom värken som målet handlar om, är dom nerladdningarna helt lagliga nu? Eftersom som TPB tydligen ska betala för dom?

Juridisk bör det ju vara så isåfall.
Oläst 2009-05-11, 15:18 #29
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar

Reg.datum: Mar 2004
Mycket dumt har jag läst, men argumentet att det borde vara fritt fram att ladda ned en film (var som helst i världen) bara för att den skulle ha visats i en betalkanal nånstans tar nog priset. "Om nån redan har sett filmen ska jag ha rätt att se den gratis", med andra ord.
Ja, det där med upphovsrätt är visst svårt. För en del...
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 15:31 #30
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Laddar ner som aldrig för. Äntligen har det städats upp bland torrentsidorna.. Folk laddar ner det som dom verkligen behöver.. Tacka Pontén för det.
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017