FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Har du slutat fildela? | |||
Ja: Handlar mera nu! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja: Handlar som förut! |
6 | 5.17% |
Ja: Handlar mindre nu! |
3 | 2.59% |
Ja: Jag har slutat att fildela helt! |
7 | 6.03% |
Nej: Fildelar mindre! |
27 | 23.28% |
Nej: Bryr mig inte! |
45 | 38.79% |
Nej: Jag skyddar mig nu! |
17 | 14.66% |
Vad är fildelning? |
0 | 0% |
Har aldrig fildelat upphovsrättsskyddad! |
11 | 9.48% |
Antal röster: 116. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En sak de borde göra istället är att lära sig webbprogrammering och skapa nåt bra på internet istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Fast man kan väl fråga sig om det är någon skildnad att se gammla filmer som visas på tv eller serier än att ladda hem dom och se på dom istället. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Citat:
Problemet är knappast alla som laddar ner gammalt material, jag lovar att äta upp mitt hatt om någon blir åtalad för att ha laddat ner gamla filmer och sedan tittat på dom hemma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
TPB blev ju åtalade för att länka till Beatles - Let It Be (år 1970), Diablo 2 (år 2000), Petter - Mitt Sjätte sinne (1998), Petter - Bananrepubliken (1999),
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Skulle vilja se hur mycket pengar dom har förlorar i att folk laddat ner just dom sakerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
WizKid, när det gäller rättegångar och åtal, så tar man ju de halmstrån man kommer åt, självklart har TBP haft mer "heta" grejer än så som man inte har haft material nog för att kunna bygga ett åtal på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du menar att det skulle vara svårt att få fram sådana bevis som de hade i domstolen på nyare filmer och album?
Och nu sökte de även skadestånd för just dessa länkarna och nu har jag inte siffrorna men jag har enormt svårt att tro att de inte ville ha enorma mängder pengar för Beatles albumet. Men du får gärna motbevisa mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Hela åtalet i sig var ju rena jävla skämtet, sedan att beräkna ett skadestånd där värdet blir högre bara för att det är utan DRM samt inte fanns att köpa på internet.
Måste vara en av dom dumste saker man har hört, om någon slår sönder din bil så kan du ju inte kräva mer värde för bilen i skadestånd bara för att den inte gick att köpa på internet :P Sedan funderar jag på dom som laddat dom värken som målet handlar om, är dom nerladdningarna helt lagliga nu? Eftersom som TPB tydligen ska betala för dom? Juridisk bör det ju vara så isåfall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Mycket dumt har jag läst, men argumentet att det borde vara fritt fram att ladda ned en film (var som helst i världen) bara för att den skulle ha visats i en betalkanal nånstans tar nog priset. "Om nån redan har sett filmen ska jag ha rätt att se den gratis", med andra ord.
Ja, det där med upphovsrätt är visst svårt. För en del... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Laddar ner som aldrig för. Äntligen har det städats upp bland torrentsidorna.. Folk laddar ner det som dom verkligen behöver.. Tacka Pontén för det.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|