FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
cuil kunde ha börjat med att indextera alla sidor som finns i topp på alexa.
Search 121,617,892,992 web pages Den ändras inte direkt heller, inte sedan igår alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan ju förstå att det vore tufft att uppdatera den för varje besökare, men tex en gång i timmen borde ju definitivt vara möjligt.. Jag tänkte också på det faktiskt
![]() På vissa sökningar så var det faktiskt skapliga resultat och rätt så praktiska funktioner, men en och annan barnsjukdom verkar faktiskt finnas. När man leker med den där "Explore by category" saken så fångar den tydligen querystringen och lägger bara till den nya, så tillslut så blir det rätt irrelevanta svar man får.. http://www.cuil.com/search?q=Jaguar%20XJS%...0Karmann%20Ghia Jaja.. Man spöar väl inte google över en natt heller så, kan tänka mig att det tar lite tid.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gillar namnet. Cuil ligger bra i munnen.
Dock så är de galna som lanserar den såpass tidigt. Det är ju en extremt omogen produkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idag tycks den faktiskt fungera, dock så gillar jag inte resultaten men det går att söka.
Fast den tycks vara aningen buggig, söker man på ett ämnte så kommer det upp t.ex. 1300 resultat, sen när man bläddrar mellan sidorna så plötsligt säger den att det inte finns några resultat. Och då söker man ingen på samma ämne så säger den att det finns 900 resultat. Kanske att de kör någon form av kluster farm som håller bitar av informationen, så rammlar en maskin bort så försvinner de resultaten för stunden. Testade att söka på min .eu sida och den fanns med, och sökte man på .se sidan så kom .eu sidan upp också. Funderar på vart deras "små" bilder kommer ifrån då bilden de visar i samband med min sida inte finns på sidan. Kanske bara binder ihopp ord med någon bild. Roligt att den binder en bild till .se sidan men inte .eu sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
prova att sök på cuil eller cuil search eller cuil search engine osv.
jag tycker den verkar fungera sådär... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tagit bort.
Senast redigerad av MESE den 2010-01-26 klockan 08:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Inte helt dum faktiskt. En användare kan få en sneak peek på sidan innan man klickar sig vidare. Dock undrar jag var de får bilderna ifrån. De bilder som visades bredvid mina länkar finns inte på mina sidor...
Dock verkar de ha en bit kvar till att bli ett seriöst alternativ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag blir förbannad och får ångest, detta är något av det mest hype-oförtjänta skit jag sett. Google kanske inte hittar skogen för alla träd alla gånger men Cuil hittar tamejfan inte ens ett enda träd, förmodligen eftersom motorn verkar vara på väg i 190 km /h åt rakt motsatt håll från det man sökt på, varje gång!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En sökmotor som ger så här dåliga träffar kommer aldrig bli en hit. Provade att för skoj skull söka på Webmaster Network, får då fram följande info om sidan "Allmänt. Forum. Trådar. Svar. Senaste trådinformation. Regler & om CookiesLäs här innan du postar ditt första inlägg! 4. -2. Aug 28 2004, 20:42In: Information om cookies och PULAv: Johan G."
Nej ärligt talat, denna sajt kommer inte finnas länge.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|