FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alldeles för dyra bilder, varför ska jag köpa för dig när jag kan hitta likvärdiga bilder för 5$?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kommer att försöka vara unik med bilderna, och därför lite dyrare. Tror inte att det är något fel på 150 kr för bild för företag. Bildbyråer tar mycket mer. Dessutom kommer hela processen vara manuell så att jag levererar bilder i önskad storlek och även en viss efterbehandling kommer att ingå så det passar det projektet man vill använda bilden till. Så priset är för lågt egentligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
skön sida=)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Göra en simpel sökfunktion är inte alltför (Tar ett par minuter) knepigt ifall du har tillräckligt bra beskrivningar.
Till skillnad från andra så tyckte jag inte alls designen var hemsk (Men sedan så får jag juh alltid skit för mina egna som jag tycker är fina också). Men det jag saknar är mest är en sökfunktion som går både på beskrivning samt på "rubrik". Sedan så tycker jag att du ska jobba med beskrivningen av bilderna. T.ex Scanpix har följande beskrivning ang. Christian Olsson efter DN-Galan. "STOCKHOLM 20080722 DN-galan på Stockholm stadion, tisdagen den 22 juli. Christian Olsson, Sverige, avbröt tresteget och lämnar återbud till OS i Peking Gör det ganska enkelt att hitta sambandet samt ger träffar på en hel del relaterade sökningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Fixade nu sökfunktionen, och håller på med resterande kod för att sedan mata sidan med bilder. Nu ser det även ut som att fler fotografer kommer att vara inblandade, vilket kommer att resultera i fler och bättre bilder förhoppningsviss.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Först, roligt med en svensk sida med fotografier. Något jag känt saknats så jag hoppas du kommer lyckas.
Den första känslan när man går in på en sida är för mig, och för många andra, viktig. Tyvärr är min känsla att det luktar färdigköpt icke-svensk template lång väg. Nu menar jag inte att det är något fel att köpa en färdig design men just den känslan avskyr jag. Vad är då anledningen till min känsla? Färgerna tycker jag har en viss skyldighet. Kombinationen av gul, brun och beige kanske ska ge en lyxig känsla alternativt känslan av gamla foton? Men hos mig ger färgerna, i kombination, med layouten, en känsla av en öststatdesign som försöker vara trendig. Jämför med en kille som köper den vita kostymen på Jack & Jones och tror han är kung på Stureplan, dvs billiga grejer som försöker se dyrt ut (jag förespråkar varken att Stureplan is the shit eller att Jack & Jones is shit utan bara skillnaden där emellan). Kan man inte spela i ligan får man försöka utstråla något annat. Sidan känns även rörig med allt för mycket att titta på, allt på en och samma gång. Försök tänka vad är det primära för användaren? Svaret på den frågan är det som ska fånga blicken. Man ska inte behöva flacka omkring med blicken för att leta efter det jag från början var ute efter, förhoppningsvis att köpa bilder. Således skala bort allt som inte behövs, gör en ordentlig sökfunktion och därefter informationsrikt kring varje bild. Mer än så tycker jag inte du behöver på sidan. Gällande bilderna tycker jag du har väldigt varierande kvalitet, vissa är alldagliga bilder som vem som helst tar ur "trista" synvinklar medan andra verkligen ser schyssta ut. Men ser verkligen bilderna bättre ut med den bruna ramen runt dem? Jag anser att de ser dassiga ut? Håller någon med där eller behöver jag gnugga ögonen? Hur som helst så hoppas jag du lyckas med ditt projekt som jag anser har potential! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
tack för kritiken Present,
Gällande design så är det fär många en smaksak, det är svårt att göra eller köpa en design som faller alla i smaken. Både jag och min sambo blev överren om att vi ska behålla den här, så att man inte lägger för mycket tid på designen, det är nog viktigare för projektet att vi lägger tid på bilder, det är det primära här. Gällande bilder så är det bara några upplagda för att vi ska kunna se medans vi jobbar och att besökaren inte ser en helt tom sida innan den är helt klar. När vi väl är klara med allt kommer bilderna bli lite större så man ser bättre, copyright texten kommer att vara inbakad i bilden och nästintill osynlig så att den inte stör. Dessutom så blir det varierande kvalite då det är olika fotografer som kommer lägga upp bilder, men vi ska försöka att godkänna endast bilder med bra kvalite huvudsakligen. Du kan klicka på alla vilder i den beige rutan å se de tydligt! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|