FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan var inte riktad till dig, alltinggratis, men eftersom du ändå tog åt dig har jag en följdfråga: Vilka summor rör det sig om för din/dina sajter, hur mycket förlorar du på nedtid?
Samma fråga skulle jag vilja ställa till pokerstjärnan. EDIT: Jag hävdar alltså att era tjänster inte kan vara så kritiska i jämförelse med vad ni väljer att spendera på dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du ska hyra ett kontor som du ska kunna jobba ifrån. Du är väldigt nöjd med ditt kontor och börjar inreda kontoret mer och mer och får det väldigt hemtrevligt. Tre månader senare har kylan och vintern kommit och då börjar ert och fleras kontor få problem med värmen i elementen. Ni spenderar långa telefonköer och har e-post kontakt med fastighetsägaren. - Han lovar att allt ska vara i sin ordning inom en viss tid som du accepterar men endå inte. Efter den avtalade tiden så fixas problemet och värme har du i ditt kontor några veckor till nästa fel börjar (samma visa som ovan). Du får än en gång värmen tillbaka och sedan strular det igen. Nu säger fastighetsägaren att de kommer byta ut alla elementsystem till en elementmodellen hyper duper SXJH 47A. Efter det lovar de att allt kommer att vara i sin ordning. De drar av 4 månaders hyresäkning. Härligt tänker du, nu behöver du inte byta kontor till ett annat och du har fått 4 månader gratis så varför ska man fundera på att byta kontor? De håller vad de lovar och värmen kommer tillbaka. Efter en månadstid så börjar mindre avbrott lite då och då du kan inte hålla informations möten och kundmöten pga av att det är så kallt. Vad gör du? Byter du till ett mycket dyrare kontor för att "dyrare är bättre"? Eller kommer du stå vid din rätt att detta ska fixas? Notera bara att detta är ett exempel, visst är det ett grovt exempel när man räknar pengar, men i stora hela så är det samma sak. Hur mycket jag förlorar på att den är nere 25 min då jag har flest besökare? Iom att det handlar om sales så vet jag inte, jag kan inte räkna på det, men det kan handla om tusenlappar det kan handla om 0kr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
jag ligger på farmor och jag har inte haft problem, men det är kanske en WIN-server och VonAnka inte, det kan inte jag.
Jag är inte rädd att det skall gå dåligt hos Binero iaf, hos FS-data suger det verkligen. Efter flytt från server a till server b för en månad sedan (detta pga server a var i dåligt skick och var instabil) har nu server b börjat strula med mycket nertid. inte mycket på samma gång , men det är alltid jobbigt att behöva refresha hela tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har ändå svårt att visa sympati för personer som ska tjäna delar av sitt levebröd men inte är villiga att betala vad det kostar. Då slår det tillslut tillbaka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja om man har så kritisk verksamhet att det inte tål nertid så bör man ju söka sig till en dedikerad server (även om man kanske inte har användning av all den prestandan), på ett hotell delar du ju "din" hårdvara med massor av andra personer, som alla på sätt och vis kan vara orsaken till nertid. Dedikaerad är ju alltid bättre eftersom då är det ju endast du själv som huserar på servern, och du har själv full kontroll på systemets hälsa. för en billig peng kan man ju tex investera i ett Ipmi kort och har då också möjlighet att starta om sin server från vart man än befinner sig (förutsatt att du har internet där)
Sen att börja dilla om att binero ska få betala förluster som pokerstjärna gör, då är man fel ute, då är det bara att läsa avtalet igen. Det är t.om sannolikt att dom har friskrivit sig från ekonomiskt ansvar. Jag har haft binero i ett år nu, (vet inte vilken server jag ligger på, eftersom jag inte har varit inloggad på länge) men har aldrig märkt av några problem med drift. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag visar er sympati.
Binero är verkligen inget billigt webbhotell så bör de väl klara att hålla servrarna igång. Nu ligger jag inte på Von anka så har inte drabbats av nertiden av den men ändå. En egen server kräver en hel del tid och kunskap så tänk efter innan ni skaffar det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men en dedikerad server ger väl inga garantier, kan Bineros (används nu bara som exempel eftersom tråden handlar om dom) maskiner, virtuella eller riktiga, gå ner, så är det väl om något tecken på att inga garantier finns, dom tjänar ju onekligen sina pengar på att hålla dom igång.
Det är väl självklart så att man gör en avvägning mellan pris/prestanda, där en dedikerad server dessutom kanske innebär andra merkostnader, men det är väl klart som f-n att man ska ställa krav på sin tjänsteleverantör, jag kommer aldrig att förstå människor som säger "jaha...är det så...". Är man beroende av en eller ett flertal leverantörer för att en tjänst ska fungera (och det gör ju ingen skillnad med en dedikerad server, den ska ju stå någonstans, den ska ha ström, den ska ha lina...) så måste man väl ställa krav, rimliga krav, självklart,men krav, allt annat vore ju som att böja sig fram och bara be om att få bli.... edit: och jag håller med, så billiga är dom inte, dom har föredömliga villkor, men om man menar något annat än det när man säger "vänligast på webhotell" så vill jag å det bestämdaste uttrycka en avvikande åsikt även där... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Det räcker för fan att läsa deras reklam och marknadsföring. Dom lovar guld o gröna skogar, men man har fan mer problem än man hade innan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||