FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men PatrikWeb, lever du i din egen lilla värld? Jag kan förstå att du inte tjänar mycket pengar med din prissättning, men att andra tjänar grova pengar på olika saker borde väl knappast ha undgått dig?
Läs på lite. Denne "Spamford" har spammat duktigt ungerfär lika länge som du levt och han har tjänat mycket bra på det. Det finns en bok, "Spamkings", läs den. Det är (var?) mycket lätt att tjäna ofantliga summor på SPAM. Dessutom är det väl lätt att räkna kostnaden för mottagarna. Räknar vi riktigt lågt så kostar det mig i alla fall fem kronor arbetstid per mail som kommit genom spamskyddet. Det är väl inte mer än rimligt att spammaren står för den kostnaden. Någon gång ska jag orka ta itu ordentligt med alla idioter som spammar min fax.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jonny du hann före :P
Men det är klart att vissa här har tittat för mycket på Amerikansk film & Tv ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker att straffet för spam bör ligga på nån krona per mejl, utan någon mängdrabatt ala Sverige. Om man orsakar frustration och produktivitetsförlust för miljontals användare är det rimligt att man får betala för det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
helt OT men vafan är det för skillnad på SPAM och DR (direktreklam). Båda kommer till en adress med mitt namn. Det ena är OKEJ men det andra är förbjudet.
Jag får flera ton av DR-reklam per år.. (överdrev lite) men det är exakt samma sak. Är inte bitter-försöker bara jämföra och förså! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skillnaden med DR är främst att det kostar mer att skicka. Det kommer inte ens i närheten av lika mycket DR som Spam heller.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det brukar väl snarare gå åt en minut eller två till att växla till mailklienten, markera, radera etc.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |