FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Martin, ni må ha mängder av nöjda kunder men jag hör inte dit. Mina erfarenheter i korthet:
1) Inte speciellt ovanligt men enligt säljaren som ringde mig tillkom inga avgifter om ni inte lyckades. 2) Några dagar efter att jag blivit kund skulle jag faxa in mina första ärenden till er. Det gick inte. Ni hade bytt telefonnummer utan att informera om detta. Då ert namn är vanligt förekommande på bolag i Kalle Anka & C:o (för att överskottsbolag i USA heter så enligt vad jag fått höra) var jag relativt säker på att er verksamhet bara var en stor bluff och att jag kastat mina pengar i sjön. Nu visade det sig gå att få tag i er ändå efter ett par dagar och verksamheten verkar fungera. 3) "Min handläggare" slutade hastigt och lustigt - helt plötsligt svarade någon annan på brev jag skickat till handläggaren. Det var först efter ett par dagar (tror det gick minst en vecka) som den nya handläggaren berättade detta. Ni har alltså inte skickat ut någon information. 4) Jag har en gång fått en sammanställning av pågående ärenden - inklusive information om antalet betalningsanmärkningar och aktuella skulder som låg till grund till att ansökan om betalningsföreläggande inte gjordes. Detta var mycket bra, men inte något jag fått efter det. Jag har loggat in i ert webbgränssnitt ett par gånger. Kanske har ni förbättrat systemet sedan dess eller så är det bara jag som inte förstår hur det ska användas; men jag har enbart kunnat kontrollera status på ett ärende genom att ange ert interna referensnummer. 5) Det har dykt upp kunder som hävdar att de inte fått något inkassokrav utan att ansökan om betalningsföreläggande gjorts direkt. Jag vet inte om kunden ljuger, om posten slarvat eller om kravet aldrig har skickats - men det är vad kunden säger. Det finns ett antal fler exempel men det är ingen idé att dra upp dessa här. Vi tycks ha lite olika syn på ert agerande och vilka kostnader som ska debiteras vem, men det finns ingen anledning att diskutera det offentligt. Min slutsats är att det inte var ekonomiskt lönsamt att anlita Acme för inkasso. Jag har debiterats mängder av avgifter och bara ett fåtal ärenden har drivits in. Det är billigare och effektivera att själv sköta inkassodelen för vår del. Min slutsats är inte Acme är dåliga utan att det inte är ekonomiskt lönsamt att leja ut den tjänsten på de premisser som inkassobranschen använder sig av. Det krävs mycket tid för att försöka hålla ordning på de ärenden som lämnats vidare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns väl inget krav i lagen att man måste skicka ut inkassokrav först, man kan gå direkt till kronofogden om man så önskar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Ber om ursäkt för mitt ordval i senaste inlägg jonny och alla andra, skall inte upprepas. Jag kunde formulerat mig annorlunda.. ![]() Kontaktar dig senare i veckan jonny, så tar jag fram rapporter + det du behöver. Martin Kenving |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det enda det pekar åt är posten inte har levererat brevet till gäldenären. Detta händer kanske 1 ggr av 1500 kravbrev. Väldigt otrevligt för gäldenären förstås. Men det skulle inte vara lönsamt för ett inkassobolag att skicka rek varje gång och ännu svårare att hålla reda på. Vi skulle aldrig skicka ett BF (betlaningsföreläggande) innan vi har gått ut med ett ordinare kravbrev. Det är inget vi skulle tjäna en krona på då vi inte gör solvenskontroll innan kravbrevet går ut. Martin Kenving |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan
Angående våra kreditgränser, hemsidan håller precis på att uppdateras. I själva verket ser det ut på följande sätt: 18-19,9 år får handla för upp till 1 000 kr vid första köpet Alla övriga får handla för 2 500 kr vid första köpet Sedan höjs gränserna dels för köp i butiken dels för konsumenten totalt. Men det stämmer att fokus har legat på butiker med lägre snittköp än 2 500 kr, med en procentuell avgift har man ju nått postförskottsavgiften och mer därtill och därför blir faktura mindre intressant för butikerna på de högre beloppen. Dock inte sagt att det fortfarande kan vara en bra tjänst vid högre snittbelopp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kom precis hem från ett möte med ACME och det ser lovande ut. Dom är bland de bästa på marknaden om inte de bästa. Årsavgiften ligger på 2900kr och då ingår alla deras tjänster.
Maila gärna om ni har några frågor, eller så kanske jag kan förmedla en bra kontakt. //Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||