Kom ihåg mig?

Google adwords Budgivning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-26, 00:09 #21
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Har WN som tidsfördriv

Mycket pajkastning i denna tråd och det tillför ju verkligen något. Men det är på det viset Sioustis, att folk här på WN oftast har plöjt igenom AdWords alla manualer och hjälptexter och ibland förväntar sig folk att var och en även gör det.

Ibland kan det vara svårt och även meningslöst att ge råd till någon i ett ämne där den frågande uppviser en kunskapsnivå på någon procent av det frågade ämnet. Med andra ord, så räcker det inte med ett svar utan svaret måste även innehålla mer eller mindre en kursbok i ämnet för att få behållning av svaret. Så de pajer som kommer flygande är nog mest ett utryck för uppgivenhet. Jag kan glatt erkänna att jag känner så själv ibland. Jag har skrivit svar (långa svar) på "banala" frågor och efter 20 minuters skrivande insett att mottagaren ändå inte kommer att förstå något och avslutat svaret utan att posta det.

Vad gäller placeringen av en AdWords-annons så är det inte helt och hållet avgörande av vilket pris du vill betala för ett klick på den. Google kommer att räkna ut vilka annonser de tjänar mest pengar på. Det innebär att en annons som betalar 1 kr för ett klick men har 1 000 klick per dag är mer värd för Google än en annons som betalar 100 kr per klick men endast har 3 klick per dag. Din lilla "1-kronors-klick-annons" kan således placeras före "100-kronors-klick-annonsen".

Med ledning av ovan sagt är det av väsentlig betydelse att du verkligen kan skriva en AdWords annons som folk vill klicka på. Det är också väsentligt att den som klickar på din annons är en person som vill köpa en resa genom dig. Så du ska inte bara tänka "klicka på mig", "klicka på mig", utan kanske mer "jag erbjuder det du vill ha".

Det är sant att många besökare hittar nålen i höstacken som vill köpa av dig, men rätt besökare köper mer av dig.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 10:10 #22
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Ok. Jag tackar för svaren.
Inga fler inlägg önskas.
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 15:09 #23
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar

EDIT: Vänligen radera inlägget. Orkar inte kommentara på taskigheterna i tråden.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-28, 23:24 #24
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Webmastersnetwork borde väl inte vara till för att man ska få gratis konsulthjälp om hur man tjänar pengar / bedriver affärsverksamhet?

Det är ungefär som att fråga "Hej webmastersnetwork, jag vill bli rik, hjälp mig nu!" typ
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-28, 23:50 #25
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by studiox@Jan 28 2008, 23:24
Webmastersnetwork borde väl inte vara till för att man ska få gratis konsulthjälp om hur man tjänar pengar / bedriver affärsverksamhet?

Det är ungefär som att fråga "Hej webmastersnetwork, jag vill bli rik, hjälp mig nu!" typ
Det är skillnad på att göra något av råden och inte göra något av råden. Det spelar ingen roll vilka råd som ges om en inte är beredd att jobba hårt också.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017