FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Klarar man sig på den billigaste modellen även om man vill köra dualboot / WMWARE eller liknande för att komma åt vissa PC specifika program som jag tyvärr måste använda.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har en MacBook med 2GB minne och kör just nu FireFox, Safari, iTunes, Pixelmator, Transmission, CSSEdit, Transmit, Terminal, AdiumX, Stickies, QuickSilver och VMWare med XP samtidigt.
Jag kan hålla med om att MBn inte är den kvickaste setupen för VMWare Fusion men inget jag har störts av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fördelen med 7000 - 9000 kr maskinerna är lite längre batteritider.. LG och IBM har en bra trevliga maskiner med 12" skärm dom ligger på ca 12.000:- inkl. moms. Åk till Media Mark och kolla, där har dom alla maskiner uppställda , så man kan känna och klämma på dem. Vad du än gör, köp känt märke Hp, Acer, IBM, Simenen. Köp inte noname maskiner som city book eller Zepto, du kommer få ett helvete att hitta batterier och ac adaptrar till dessa maskiner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag köpte för ca ett år sen en HP Pavilion och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Så jag rekommenderar en bärbar från HP. Priset idag ligger väl från 6500:-
Dock är väl batteritiden inte mycket att hurra för. Klarar kanske två timmar om man sänker ljusstyrkan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter Toshiba, Compaq och Dell har jag nu varit IBM (Lenovo) trogen i 5 maskiner.
Jag köpte helt och hållet när jag en gång hörde deras utvecklingschef på temat: "Hur vi tänkte" och de har nog tänkt på det mesta även om man nästan vill köpa en Macbook nu efter den här tråden... Nu har jag en tung men kraftfull Lenovo Z61m med titan-lock. Helt enkelt färre saker som kan gå sönder, o det finns inget som gör mig så irriterad som en dator som inte funkar... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Helt otroligt att ingen hittils (vad jag har sett iaf) har nämnt HP!
De gör överlägset de bästa bärbara datorerna just nu om man väger kvalitet och pris, enligt mitt tycke. Vaio och Lenova (IBM) tycker jag är för dyra för motsvarande prestanda. MacBook är Apple dvs dom har helt monopol på sina macar, därför det svinhöga priset för motsvarande prestanda. "Windows krashar hela tiden, Mac är så stabilt" - Lär er istället att använda en dator på rätt sätt så krashar de inte, iaf inte för mig. Så kolla upp HP-laptops innan du gör nånting förhastat ![]() edit: Okej nu såg jag att två inlägget över mitt så va det en hp-rekommendation :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte man ska behöva lära sig att använda en dator, då är det något som är fel. Jag vill kunna sätta mig vid min dator och göra mitt jobb eller det jag har tänkt syssla med, utan att behöva oroa mig för att något ska få min dator att krascha.
I och med macen så känner jag inte längre tvånget att autospara det jag jobbar på var femte minut, jag har faktiskt inte varit med om en krasch än. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Köpte tidigare en Vaio 15" för 6300 på webhallen till en anställd, grymt prisvärd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och jag älskar VMWare, men ta också en titt på alternativet Parallels Desktop för Mac http://www.parallels.com/en/products/desktop/ som nu även klarar att länka skrivbord i Windows till skrivbord i Mac, Dokument till Dokument, Bilder till Bilder. Smutt som fan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är också inne lite på en MacBook, tycker dom verkar grymma!
Ni som konverterat, är det omständigt att lställa om sig till MacOS? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|