FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad är det för spökskrivare du har som jobbar åt dig? Är det någon som är duktig på just ditt område, eller klarar han/hon av att skriva texter inom flera områden? Jag letar själv efter folk som är duktiga på att skriva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är osmart att köpa en domän för ett x antal produkter. Om du köper domäner till 50 av 500 produkter så kanske du kommer placera dig bättre på just dessa 50 men de andra 450 produkterna kommer bli lidande. Om alla produktsidorna legat på samma domän så är det alla sidorna i din länkstruktur som tjänar på detta och din domän bygger med tiden trust hos Google vilket gynnar alla dina produkter.
Så det är tveksamt om det verkligen ger mer att ha massa olika domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Ingen vet egentligen nånting. Därför är det aldrig fel att testa olika saker. Bara för en sak funkar för en sajt, betyder det ju inte att det funkar för alla. Just p.g.a. dessa 2 miljoner variabler Google använder sig av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja det är möjligt men min erfarenhet säger att det är bättre att lägga tiden på 1 domän än 50st.
Att sedan kanske ha några få satelliter som bygger upp den andra sidan fungerar säkert utmärkt och är jätte bra. Men att ha en för varje produkt har jag svårt att se lönsamheten i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
2 månader har nu gått och den ligger fortfarande 1:a för Crosley Composer i Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte riktigt..., när jag själv kommer in på en sådan sida så följer jag aldrig länkarna eftersom jag generellt ser sådana som ganska oseriös reklam, ungefär i stil med påhoppen från köpcentrens montrar (bara väntar på nyheten om den första nedslagna värden). Tror att ju mer internetvana folk blir desto mer benägna är de att reagera på samma sätt. Visst, på kort sikt ger det säkert positivt resultat rent ekonomiskt men i längden riskerar man nog en del negativ publicitet.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testa även att söka på google från ett annat lands ip, för att se om det ger någon skillnad, t.ex. med någon proxy.
Vore intressant att testa med två nästan lika domäner men att optimera den ena, men inte den andra för att se om den andra ändå kommer som två efter den första eller om det är stor skillnad. Annars kanske det räcker det en bra titel och några ord i texten för att hamna bra, vare sig man har nyckelordet i domänen eller inte. Beror väl på hur bra alla andra sidor är på de nyckelorden. Har läst en del inlägg på seo-forum och de flesta tycker väl att det kan ha betydelse med ett bra nyckelord i domänen, men frågan är hur stor och det är väl bara google som vet. Samt att det är inlänkarna som oftast har mer betydelse. Jag har hittat sidor på top 10 när jag använt flyg+extra nyckelord som egentligen bara var domännamnet samt en h1 med nyckelorden + någon rad till. Så beroende på ord så kan det ju vara väldigt lätt att ranka. Säger bara grattis till WebboT, om ni har bra produkter som det är lätt att ranka på. /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Uppdatering:
4 månader har nu gått. Fortfarande #1 i Google http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENUS266&q=crosl ey+composer |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|