FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hurdant utseende önskar du? vilken bredd på hela sidan och vilka bredder på leftPadding, center och right? Kod:
<style type="text/css"> #barn {position:relative; top:100px; left:150px;} /* alltså - relaterat till föräldern */ </style> <div id="foralder"> <div id="barn"> innehåll </div> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jag hade tänkt mej att ha överst en header med 720 i bredd centrerad och 150 hög..
under den en meny som e 66 hög och så bred det behövs och centrerad.. under den ska jag ha 5 divar på samma rad.. varav två 160 breda och en 360... variabel höjd... leftpadding och rightpadding ska ligga utanför dessa och täcka upp överblivet utrymme.. och nederst en footer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte svårt att fixa.
Vad sägs om att lära dig lite CSS och Divs och sedan skriva ihop det där. Lycka till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
det enda jag har problem med är att få en div att fylla ut allt tillgängligt utrymme
edit: det verkar nämligen inte funka med att sätta width till auto |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
![]() så här tänkte jag ha det.. #LeftMargin och #RightMargin ska ligga på var sin sida och ta upp massa utrymme som blir över... #LeftMargin tar för tillfället inte upp nån yta alls?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
äh jag skiter i dom här förbannade divarna och håller mej till tabellerna som FUNKAR för det gör fanimej inte divarna.....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du, det är nog bara du som inte förstår det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta bort leftmargin och rightmargin och lägg en div runt calendar, maincontent och google som du centrerar och sen ger önskvärd bredd om dessa två områden ska vara tomma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Nykomling
|
En torrkodad förtydling av vad Mortekai sa... som även visar hur du centrerar (tricket är att både använda text-align:center och margin:auto).
html: Kod:
<div id="Header"></div> <div id="MainMenu"></div> <div id="ContentArea"> <div id="Calendar"></div> <div id="MainContent"></div> <div id="Google"></div> </div> <div id="Footer"></div> Kod:
body { text-align: center; } body div { text-align: left; margin: 0; } #ContentArea { width: 680px; margin: 0 auto; } #MainContent { width: 360px; float: left; } #Calendar, #Google { width: 160px; float: left; } #Footer { clear: both; } |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|