FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Intressant artikel som verkligen är läsvärd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan Hans
Intressant och mycket läsvärd artikel, som vanligt när det kommer från dig. Betyg: 5 Spanska solar. Jag hittade kanske ett litet fel. I höger spalten presenterar du dig och SEO, men vilket år startade foretaget ? 1998 eller 2004 ?? Soliga hälsningar fron Spanien Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Validating
|
Hej Lennart.
Kanske var lite otydligt :-) SEO Logik AB startade 2004. Regniga hälsninga från Göteborg :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skriver ut denna fantastiska guide! Tack så hemskt mycket!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste bara säga att jag uppskattar den här guiden väldigt mycket. Har lärt mig massor, tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
En fråga bara: Ni skriver att man ska konvertera svenska tecken enligt följande "Eftersom sökmotorerna inte läser våra specialtecken finns det konvertering för de. Å=aa, ä=ae och ö=oe. Försök vara konsekvent och arbeta med detta.", men använder er själva inte av detta i t.ex. URLen http://www.seo.se/bli-vinnare-pa-sokmotorerna.asp , varför?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Första vill jag tacka för informationen. Alltid välkommet med bra information samlat på ett ställe. Nu får du ursäkta om jag är petig, men vad det gäller läsbarhet så har jag lite synpunkter.
Jag tycker att artikeln är bra upplagd med korta stycken och röd tråd genom den, men det första jag lärde mig om läsbarhet på nätet var "mörk text på ljus bakgrund". Detta har ni på er websajt, men varför nöja sig med mörkgrå och ljust "guldfärgad" text på vit bakgrund? Om läsbarheten ökar med bara ett par procent genom att använda svart text och mörkare "guldfärg" så är det väl värt det? Har sett så många sajter som är jättefina designmässigt, men precis som ni har grå text på vit bakgrund. Personligen tycker jag mycket bättre om svart text på vit bakgrund på grund av att kontrasten mellan text och bakgrund gör en artikel mer lättläst. Om man vill "stajla" till en text, kan man använda sig av grå färg på nåt enstaka ord för att betona ordet om man använder svart text i övrigt. Som sagt, jag kanske är petig men där har du lite konstruktiv kritik med betoning på lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Alltinggratis, tycker du seo.se är grymma så kanske du ska ha mer likt ett barns beteende... gör inte som dom säger, gör som dom gör ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag gör som de säger, litar på dem som experter! |
||