FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Andra stycket säger dock att om du anser det överrensstämma med anbudet och mottagaren måste inse att du tror det, så måste han meddela dig ifall han godtar svaret eller ej. Om han underlåter detta så skall avtalet gälla så som du ändrat det, alltså att överstrykningen är en del av det avtal ni slutit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Blev även jag lovad över telefon att avgiften ej skulle tas ut. Däremot var jag inte lika smart som Aidex och strök över det när jag skickade in avtalet...
Hur som helst, jag sa upp mitt avtal i slutet av Juli och har även fått en bekräftelse av Acme att mitt avtal är uppsagt. Kan jag bestrida fakturan jag har fått nu när företaget har gått i konkurs på de kreditupplysningar jag hade i avtalet? Lite osäker på om det är möjligt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: Glömde tacka Kristofer för svaret också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man inte be dom specificera fakturan på vilka kreditkontroller dom har gjort?
Jag fick en faktura på 658st eller något i den stilen - dom kan ju ha dragit till med vad som helst. Tidigare så kunde man ju inte se misslyckade köp som man kan nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag fick precis en faktura avseende ett ärende i april. Det har inte kommit några pengar från Acme - så de har förmodligen inte gjort något alls.
Och avtalet sade vi upp 2004. *suck*
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag fick vi en ny faktura på samma belopp. Denna gång var det Svea Inkasso som skickat den.
Vi har bestridit den andra fakturan och inte hört någonting sedan dess... Hur kan de få hålla på så här ? Det finns inte en chans att jag betalar då den är helt absurd.... Fakturan stämmer alltså inte på en enda punkt ! Vad skall jag göra nu ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är också upprörd. Jag har fått en påminnelse från Svea - men ingen faktura har kommit innan påminnelsen. Dessutom har jag pratat med Svea om det hela redan när de skickade information om att de köpt kundstocken från Acme.
Jag har bestridit kravet och hänvisat till att min avtal faktiskt slutade gällade 2004-12-08. Det är mer än två år sedan
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Då var det dags igen. Fick idag en påminnelse från Svea Ekonomi på den fakturan som jag tidigare bestridit. Eftersom det inte gick att nå Acme så bestred jag fakturan till deras konkursförvaltare. Men trots detta får jag nu en betalningspåminnelse. Jag är inte insatt i juridiken kring det här, men får man verkligen skicka påminnelser på fakturor som bestridits? Jag trodde att sådana betalningskrav skulle prövas i rätten? Någon annan som fått påminnelse trots bestridande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Samma här, vi har också bestridit till konkursförvaltaren men fick idag påminnelse från Svea.
Det blir troligen till att skicka en ny bestridan till Svea. // Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|