FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag tycker inte "fulhack" är nödvändiga. Speciellt i det här fallet. Att du inte tvingas deklarera en variabel ser jag inte som en frihet. Jag ser det som en möjlighet att missa eftersom du inte kan hålla all kod i huvet. Struktur och ordning är en sak. Du kan ju ha oordning med Java också. Men att låta språket varna dig för fel du begår är bättre än att språket låter dig ha din "frihet". Och vad är "inga problem att göra i php"? Överlagra metoder? Nja, du KAN inte överlagra metoder i php, utan istället får ta till hacket där du detekterar antalet argument till funktionen. Det blir fult och svårt att underhålla. Dessutom kan ju en överlagrad metod i java ta två int medans en annan två strängar eller int och en vektor. I php, måste du bygga världens detektering kring allt detta. Det blir ännu svårare att underhålla. Slutligen, att ta till fulhack är rätt "obra". Jag har sett många applikationer, inte minst den jag jobbar på nu, som startade som en liten obetydlig hemsida, men som med tiden växte till något så stort att ingen kunde ana det. I det här fallet var språket java och ingen tog till "fulhack" (iallafall inte så ofta), och det är jag glad för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Orkar inte dra ut det hela med exakta månader så håll till godo med detta :P :
Kod:
// Ställ in de 2 tidpunkterna (nu och då) $CurrentTime = date("U"); $CompareTo = "0"; // Ställ in datum att jämföra med här i unix-tid // Dra ut hur många sekunder som gått totalt $TimePast = $CurrentTime - $CompareTo; // Rensa ut dagar,timmar,minuter,sekunder $Days = floor($TimePast/(3600*24)); $Hours = floor($TimePast/3600-($Days)*24); $Minutes = floor($TimePast/60-($Hours+$Days*24)*60); $Seconds = floor($TimePast-$Minutes*60-$Hours*3600-$Days*3600*24); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu lite allvar, jag tror ändå att vissa människor ansåg att det tillförde något. Så logiskt sett, tillförde det något för dem. Så logiskt sett tillförde det något. Samtidigt så tillförde det inget för dig. Men eftersom du är representativ för ALLA här på WM endast i dina drömmar, tolkar jag logiskt ditt uttalande som skitsnack. Om vi går djupare i filosoferande, så blev jag av moderatorn anklagad att mitt inlägg inte "tillför" något. Eftersom mitt inlägg tillförde min åsikt om ämnet, så är betydelsen av ordet "tillför" tillfredställd. Sen om just DU tycker, det är så intressant, är upp till dig. Det är ingen som tvingar dig att läsa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|