FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Som sagt, känns betydligt oseriösare nu.
Innan har jag rekommenderat Gate9 till en del kunder, men nu vet jag inte om jag vågar göra det. Liksom för blått och amerikanskt.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
1. Trasiga jeans. Jag tycker att det ser mycket oprofessionellt ut.
2. Felstavningar. Det blev lite av "finn fem fel" för det finns felstavningar lite här och där. Man blir lätt hemmablind men är det bara jag som sett bl.a. webbpakt? Fast deras nya tjänst kanske är som Kings of Chaos att man ska bilda webbpakter numera. Ganska snygg men stel sida. I övrigt så instämmer jag att det ser väääldigt angloamerikanskt ut. EDIT: Jag kan också stava fel. Skillnaden är att jag hittade det snabbt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sluta haka upp er på små saker grabbar. Av erfarenhet så går funktionalitet och service för all flashig design och snygga bilder och det vet ni om.
Och för övrigt så kan jag fortfarande rekommendera de. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag blir alltid misstänksam mot företag som byter namn.
Jag tycker att Gate9 var ett väl inarbetat namn på webhotellmarknaden. Tummen upp för att det inte var några flashanimationer på siten! /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bara jag som reagerar på :
"I den röda rutan kan du se vår rekommendation om vilket webbpaket vi tror är mest lämpligt för ditt konto" När man vill se vilket konto som passar. Jag menar... rutan är brun? för övrigt gillade jag inte namnet gate9, men jag gillar neno mindre :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej
Vi tackar givetvis för den feedback vi fått i denna tråd. Det mesta verkar handla om nya utseendet på hemsidan samt varför vi bytt namn. Vad gäller utseendet på hemsidan har vi medvetet valt en mer stilren utformning. Vi har full förståelse för att den inte tilltalar alla. Gate9 började som ett hostingföretag som delvis körde servrar och utustning i USA. Inriktningen var enbart webbhotellskunder och klassades av många som ett lågbudgethotell. I takt med att vi utvecklat tjänster, kvalitet och kundservice har vi sett att vi mer och mer växt ifrån det namnet en gång stod för. Namnbytet har varit planerat under väldigt lång tid och en av orsakerna är också att det nya namnet passar bättre med de framtida tjänster vi har planerade. Gate9 var ett varumärke vi köpte som inte längre passar in i vår långsiktiga strategi. Neno är det nya varumärket vi kommer att använda för våra webbhotellstjänster. Hoppas detta svarar på de flesta frågor ![]() M.v.h. Jesper Ohlsson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Slinker in med en fråga av ren nyfikenhet: Varför ligger Gate9 med på den publika blocklistan över Government/p2p-siter (som bla används av Peerguardian)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Den nya sajten förmedlar en känsla av ett modernt fräscht företag med nytänkande människor. Att säga att tjejens byxor är trasiga och att det inte förmedlar ett seriöst intryck tycker jag är konstigt. Ett utmärkt val av bilder och en stilren sajt som gör att man blir köpsugen är vad det är.
Dock har de "missat" att ta bort lite vit bakgrund på tjejen. Använd förstoringsglaset! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Visst är det kotym att stoppa en stockart tjej i "receptionen" på förstasidan, men jag kände när jag såg sidan att; Fan, det här är en av de få brancher där jag inte vill se en galant dam som ska representera det företag där jag ska köra min server, utan jag vill tametusan ha ett äkta unixtroll med birkenstocks. Jag vill att HAN tar hand om min server, inte Samanta Fox...typ.
![]() Allt har sin plats... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Denna designen är betydligt bättre än den förra som jag verkligen inte gillade.. namnet vill jag inte uttala mig om men loggan e snyggare iaf. Håller dock med om att det är lite template över det hela.
Minns på den gamla goda tiden då dom hade ungefär samma design som http://www.tixit.se/ ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|