FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att länkfarmar är helt ok OM DE INTE DÖLJS. Så länge besökaren ser samma sak som sökmotorerna kan de få ha hur många irrelevanta länkar som helst på sin sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade jag varit Google...
... så hade jag nog lagt in ett filter mot att ha 455 länkar från en och samma domän och i från i stort sett identisk sökväg. Jag har en känskla av att snubbarna som hackar kåd även tänker lite själva...! :-) *** Det är bra att det tas upp i media för hela SEO branschen är värre lurendrejare än bilbranschen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom är inte dom enda faktiskt, såg en riktigt ful sak. Såg att Crystone/Eastpoint har börjat med Sökmotor optimering. Kolla in www.csearch.se för mer info om deras tjänst, samtidigt såg jag Eastpoint.se låg 1:a på google på ordet webbhotel så kollade in deras sida.
Så kolla in www.eastpoint.se och kolla i koden. Så hela SEO är verkligen oseriösa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
haha fyfan alltså, det är vad man kan säga, www.eastpoint.se, grymmaste cloakingen jag sett på länge. Och tror dom att en meta på 15 rader hjälper år 2005???
konstiga människor det finns... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har jag misat något? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Japp för dom tog precis själva bort det, vänta har kvar fönstret uppe kan ta en printscreen.
EDIT: Eller inte, för syns bara i FF inte IE http://www.patrikweb.net/temp1/eastpoint1.jpg http://www.patrikweb.net/temp1/eastpoint2.jpg Så syns det i FF alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker det mer ser ut som sökordspamming
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> <html> <HEAD> <META Http-equiv="content-type" Content="text/html;charset=iso-8859-1"> <TITLE>Eastpoint AB webbyrå webbhotell billigt webhotell programmering webdesign webhotell webhotel webbhotel webyra </TITLE> <META Name="ROBOTS" Content="FOLLOW"> <meta name="keywords" content="webhotel, webbhotel, webbhotell, MASSOR MED SÖKORD, Ehandel"> <META Name="DESCRIPTION" Content="Eastpoint AB webbyrå webbhotell billigt webhotell programmering webdesign webhotell webhotel webbhotel webyra"> </HEAD> <frameset cols="1,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0"> <frame src="space_grey.html" name="space" id="space"> <frame src="design/index.asp" name="contentmain" noresize id="contentmain"> </frameset> <noframes><body> HÄR ÄGER SJÄLVA CLOAKINGEN RUM. NOFRAMES ÄR EN TRADITIONELL PLATS FÖR CLOAKING SOMÄR SVÅR ATT UPPTÄCKA FÖR SÖKMOTORERNA. Eastpoint erbjuder webhotel, webpubliceringsverktyg, webverktyg, webhotell, webbhotel, webmail, webbhotell, internetpubliceringsverktyg, hemsidepubliceringsverktyg och domänregistrering<br> op, Flashnavigator, Webhotell, Eastpoint, Support, Programmering, Asp, Flash, Domäner, Server, Webplats, IIS, Formgivning, Webdesign, Shoppingsystem, Ehandel och mycket mer. </body></noframes> </html> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Cloaking är IMHO mycket värre, definitionen på cloaking finns här. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bara för att vissa är dåliga betyder inte det att branchen är förkastlig.
Det skapas ömsom trådar om att vissa SEO företag är dyra, ömsom trådar om att vissa SEOs använder otillåtna metoder. Försök fixa en städtjänst för 20% av det normala priset så får ni se att samma sak gäller där. Men eastpoint gör garanterat bort sig när de börjar leverera något de inte förstår sig på, det kommer slå hårt mot deras varumärke. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|