FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att de anmäler hit och dit är väl för att de är lite desperata och försöker få en dom för prejudikat. Vid sådant fall kommer sajter stängas av hit och dit och vi ser nog många anmälningar av denna typen.
Patrik står rätt safe till om han inte hjälpt till på något sätt (och som går att styrka) och har gjort rätt som inte stängt ner TTI pga avsaknande av domstodsbeslut. Jag tycker inte att Patrik ska gå vidare med detta. Slöseri med tid, energi och skattepengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
Just nu är bara vänta och se vad som händer, men polis och åklagare är ju så jävla grovt inkompetenta och det med sköta saker korrekt eller på ett bra sätt funkar inte hos dom.
10 poliser för hämta 3 servrar, det borde vara ett brott om något att hantera resurser så. Nu vet jag inte hur många poliser som användes för hämta in kunden (ägaren av servrarna) men dom slösade säkert några där med. Man har bättre saker för sig på dagarna än den jävla lekstugan hos ponten maffian. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det är så äckligt - rent utsagt - att en branschdriven organisation får härja runt som någon självutnämnd polis. Tycker det ligger väldigt mycket i gråzonen att Antipiratbyrån använder sig av infiltratörer och provokation för att sedan lämna över allt till polisen. Det blir mer eller mindre som att polisen lägger ut infiltratörbiten på entreprenad så att de kommer runt lagen och kan använda sådan bevis i en rättssal.
Ska göra en organisation som konstant följer Henrik Pontén och så fort han gör minsta misstag med fängelse på straffskalan ingripa med ett envarsgripande. Slå på stora trumman Patrik och anmäl dem. Tycker det gått för långt när organisationer som Antipiratbyrån kan leka polis i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det ständiga argumentet om att man inte har råd att köpa det man vill ha som ungdom, student eller dåligt betald är ju dock bara trams. Det finns inte många som har råd med allt de vill ha. Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-16 klockan 00:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En intressant fråga här blir om patrikweb förlorade på detta, eller om dem (han) tjänade.
Man har ju hört skräck-historier om att H&M t.ex säljer mycket mer när media tar upp att de utnyttjar barnarbetare utomlands. Jag menar inte att patrikweb begått något brott här utan snarare att denna typ av nyhet egentligen borde slå negativt mot ett företag (kan man tro), men stämmer det verkligen eller ligger det nån sanning i.. "All typ av reklam är bra". mvh EDIT: Såg nu i efterhand att patrikweb skriver att polisen slösar för mycket resurser, "dem var för många!?" Vad vet du om det? Det kanske var 9 praktikanter och en riktig poliskonstapel. Senast redigerad av Alpha den 2011-11-16 klockan 00:22 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
haha, precis vad jag tänkte också.. Ser ut ungefär som när dom gör anläggningsarbeten utanför mitt fönster.. En gubbe som sköter det hela och sju andra snubbar från Samhall/Fas-barajagfårminapengar som bär stenen..
Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-11-16 klockan 00:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Herrejösses! Man kan inte göra någonting annat än att bli förbannad. Ursäkta mitt språk, men man blir bokstavligt talat frustrerad och besviken när det går till så här.
Värt att tillägga: Skadestånd för mordet på Engla: 75 000:-. Skadestånd för våldtäkt mot 14-årig flicka: 50 000:- Skadestånd för Pirate Bay: 46 miljoner Ett barns liv är alltså mindre värt än nån filmdjävel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Jäpp! Polisen har verkligen börja gått i Henrik Pontén personliga strypkoppel. Men Patrikweb får vara glad , att polisen inte gjorde en PRQ med det skador som det orsakade på 3:e part.
Det bero väl på hur mycket som operatören visste vad som fanns på servarna. Personligen tro jag att JO anmälan är verkningslös. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|