FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör Fortnox och tycker det funkar prima. Jag har dock ingen jättevolym på bokföringen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten utvärdering.
Om jag nu fått till allting rätt så va det riktigt smidigt. Jag kör enskild firma, kontantmetoden och förenklat årsbokslut. Först gör man en moms redovisning. Detta finns en del i programmet så det görs automatiskt. Man frångår ju då även kontantmetodn och kör faktureringsmetoden för att få med kundfordringar. Detta gör även programmet automatiskt. Skrev sedan ut alla dokument. Balansrapport, resultat rapport osv som jag använde vid skapande av det förenklade bokslutet. Gjorde sedan bara en manuell verifikation, hette något i stil med åretsresultat. "Fanns som bokföringsalternativ". Här skrev jag i mitt resultat. Sedan verkade det vara klart. Om man inte har en massa avskrivningar, räntor osv man måste bokföra först. Detta va med avendo eekonomi Mvh Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för utvärderingen där Monboll. Verkar ju rätt smidigt måste jag säga.
Hur enkelt är det att få fram siffror som sedan ska in i deklarationen om maan kör den varianten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok nu har jag själv gått över till Avendo eEkonomi.
Måste säga att det fungerar riktigt smidigt. Från att innan haft ett pogram installerat på datorn kommer jag nu åt bokföringen överallt där uppkoppling finns. För att lista mitt intrck hittils, har bara använt programmet kanppa månaden. +Snabbt och ser bra ut för att vara bokföringsprogram. +Suverän support. Deras supportforum får man svar direkt och det finns mycket information att tillgå där. Går även att chatta /ringa. +Du får bra överblicksbild på startsidan över företaget ekonomi. Trevligt tycker jag. +Kostar runt 120 kr per månad vilket jag inte tycker är farligt alls. +Direktkoppling om du har handelsbanken. Minimerar arbetet för löpande bokföring. +De har många videos på sin youtube kanal som visar de vanligaste sakerna du behöver göra. +Direktkoppling mot Payson för er med webbshop. ej stenkoll på på detta då jag inte anvädnder det själv. -Kan endast skapa fakturor i programmet mot ett konto, exempelvis 1930 Företagskonto. Du kan alltså inte skicka fakturor mot ex 1941, utan då lär du skapa fakturorna utanför programmet och bokföra som övrig insättning. Dock inget som jag har problem med. -Stora nackdelen för mig som får intäkter via affiliate/adsense etc (skickar inte fakturor i förväg) är att jag inte kan få kundstatistik i programmet. Dock ett i-lands problem tycker jag. Går dock att kringå genom att skapa olika bokföringskontot och ta det via balansräkningen. Som sagt har inte använt det jättemycket än så det här är första intrycken. Men tycker som sagt att deras supportavdelning är suveräna som bara det är värt mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gjorde precis ett försök att byta från BLStart (Windows program) till Hogia Smart Bokföring. Här är mina intryck:
+ bra, snabb och trevlig support - stöder inte alla webbläsare (funkar inte i Opera på Windows) - stödjer inte alla OS (+eventuellt kommer Microsoft att lägga ner Silverlight) - saknar många grundläggande funktioner - kass UI på många sätt Blev så irriterad på Hogia Smart Bokföring att jag bytte tillbaka till BL Start. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|